Google, un miliard de dolari către Apple pentru a rezista pe iPhone şi iPad

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Pentru a fi principalul motor de căutare în iOS, Google este dispus la plăţi uriaşe.
Pentru a fi principalul motor de căutare în iOS, Google este dispus la plăţi uriaşe.

Google şi Apple sunt inamici şi parteneri în acelaşi timp, iar unul dintre cele mai mari acorduri este pentru căutarea online. Google poate furniza rezultatele, iar Apple poate veni cu aparatele pe care giganul online să-şi desfăşoare activitatea. Un astfel de parteneriat nu vine însă fără costuri care s-ar putea ridica la un miliard de dolari anul viitor.

Miliardul în cauză, pe care Google ar trebui să-l plătească Apple în 2014, vine dintr-o estimare a companiei Morgan Stanley, citată de „TechCrunch“. Spre comparaţie, în 2009, când iPhone era pe piaţă de doar doi ani, iar iPad nu exista decât în schiţele Apple, Google plătea 82 de milioane de dolari pentru privilegiul de a fi motorul de căutare standard al Safari. Analistul Scott Devitt consideră că, după cum este normal, preţul creşte pe măsură ce sunt tot mai multe aparate.

Pentru fiecare dolar pe care Google îl face prin intermediul platformei iOS, Apple primeşte 75 de cenţi. Google este o companie care trăieşte din publicitate, iar ecosistemul Apple este al doilea ca importanţă pe piaţă. Dacă pe Android, liderul industriei, s-a asigurat că are toate serviciile, cu rivalii trebuie să ajungă la parteneriate în care contează sumele de bani.

Nu doar Apple beneficiază în urma unui astfel de acord, ci şi Mozilla Foundation sau Opera Software. Ambele companii oferă Google drept motorul de căutare implicit în browser-ele Firefox, respectiv Opera. 

În 2012, Apple a ales să scoată două aplicaţii din iOS: Google Maps şi YouTube, acestea fiind încă de la debutul platformei preinstalate. Au revenit ambele pe iPhone şi iPad, dar create şi întreţinute de Google. Apple, din informaţiile de până acum, nu are în lucru niciun motor de căutare şi nici nu dă semne că s-ar alia cu Microsoft pentru a face Bing motorul de căutare implicit. Astfel, miliardul de la Google este binevenit.

Şi, în definitiv, Google plăteşte datele utilizatorilor, comportamentul acestora online. Comportament pentru care, uneori, este gata să treacă şi dincolo de confidenţialitate, după cum s-a întâmplat în Marea Britanie cu 10 milioane de utilizatori de produse Apple

Tehnologie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite