Facebook lansează un proiect de îmbunătăţire a relaţiei cu presa

Facebook lansează un proiect de îmbunătăţire a relaţiei cu presa

Mark Zuckerberg Facebookpx FOTO Silicon Beat

Facebook Inc a lansat miercuri „Proiectul de jurnalism”, într-o mişcare prin care cea mai mare reţea de socializare din lume încearcă să-şi îmbunătăţească relaţiile cu presa şi organizaţiile de ştiri, transmite Reuters.

Ştiri pe aceeaşi temă

Lansarea vine la mai puţin de o săptămână după ce compania a declarat că l-a angajat pe fostul reporter CNN Campbell Brown pentru a conduce echipa de parteneriate de ştiri.

Ca parte a noului proiect, Facebook a declarat miercuri că se va concentra pe îmbunătăţirea formatelor sale actuale de povestiri, cum ar fi live, 360 şi Instant Articles.

Facebook a declarat că va testa o caracteristică utilizând Instant Articles pentru a permite cititorilor să vadă mai multe poveşti în acelaşi timp, ca un pachet, de la organizaţiile lor de ştiri preferate.

Facebook a precizat de asemenea miercuri că va testa introducerea pauzelor publicitare în videoclipuri. Compania a testat anterior formatul de anunţ pentru Facebook Live.

Compania a declarat că va lucra cu organizaţii terţe pentru a promova „alfabetizarea ştirilor” şi pentru a ajuta utilizatorii să decidă care surse sunt de încredere. De asemenea, compania va continua să lucreze pentru reducerea ştirilor false.

Facebook s-a confruntat cu critici în ultimele două luni, fiind acuzată nu a luat suficiente măsuri pentru a aborda problema ştirilor false distibuite pe platforma sa în timpul campaniei prezidenţiale din SUA.

„Nouă ne pasă foarte mult să ne asigurăm că jurnalismul şi un ecosistem de ştiri sănătoase pot prospera”, a declarat Fidji Simo, director de produs la Facebook.

La sfârşitul lunii decembrie, Facebook a anunţat că va introduce instrumente pentru a preveni ştirile false de la răspândire pe platforma sa. Compania va lucra cu organizaţii cum ar fi site-uri de verificare a faptelor precum Snopes, ABC News şi Associated Press pentru a verifica autenticitatea poveştilor. În cazul în care astfel de organizaţii identifică o poveste ca fals, Facebook a spus că ştirea va fi semnalată ca fiind „disputată” şi va fi legată de articolul corespunzător care explică de ce este falsă. Utilizatorii vor avea, de asemenea, posibilitatea de a raporta poveştile potenţial false la Facebook sau de a trimite mesaje direct persoanei care a postat un articol discutabil.

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre: