eMAG vrea totul în comerţul online: din 2014, vei putea cumpăra de pe Internet haine, alimente şi produse sport şi auto

eMAG vrea totul în comerţul online: din 2014, vei putea cumpăra de pe Internet haine, alimente şi produse sport şi auto

Iulian Stanciu, director eMAG, promite noutăţi în comerţul online. FOTO Răzvan Băltăreţu/Adevărul

eMAG şi-a anunţat astăzi planul pentru acest an şi pentru viitor. După ce s-a afirmat pe segmentul electro-IT, compania se extinde cu patru noi categorii. Iată ce ai putea cumpăra în viitor de la cel mai mare magazin online românesc.

Până la finalul acestui an, cu o segmentare pe anotimpuri sau luni, cumpărătorii vor putea adăuga în coşul de pe eMAG haine, accesorii auto sau articole sportive, ba chiar şi produse alimentare mai mult sau mai puţin perisabile. Toate acestea pentru creştere în eCommerce, acolo unde miza doar pe electro-IT nu se mai dovedeşte mereu câştigătoare. Până la finalul lui 2014, eMAG ţinteşte venituri de 262 de milioane de euro, cu 40% mai mult decât în 2013.

"Avem planuri şi pe 10 ani, unii le considere nerealiste, raportate la capitalismul de la noi, dar Naspers are 100 de ani de istorie şi nu e un fond obişnuit de inveatiţii, unul care să caute profit din vânzarea companiilor", a spus Iulian Stanciu, directorul eMAG, când a fost întrebat dacă Naspers, fondul din Africa de Sud care deţine mare parte din eMAG, vrea să vândă. "Ce ne dorim împreună e să creăm valoare, iar pentru asta există multe variante. Nu vânzarea companiei e o cale sau o afacere", a completat Stanciu.

Dar o cale sunt noile categorii în care eMAG investeşte 11,5 milioane de euro, dublu faţă de anul trecut, iar acestea se vor împărţi astfel: 3 milioane de euro în infrastructură, 2,5 milioane de euro în logistică, un milion de euro în personal şi cam 500.000 de euro în marketing. Odată cu investiţiile în marketing, Stanciu a discutat şi despre un concept nou care se va aplica produselor de promovare destinate tuturor mediilor - online, TV, radio sau print. eMAG mai alocă şi 4,5 milioane de euro în dezvoltare regională. În Bulgaria, compania a ajuns la 60% cotă de piaţă, iar în Ungaria, ţară în care a debutat în toamna lui 2013, urmăreşte să ajungă la 35% de la 10%, în prezent.

Creştere firavă a plăţii electronice

În ciuda domeniului, comerţ electronic, românii încă sunt reticenţi când vine vorba de plata online. Stanciu pune asta pe seama neîncrederii în curieri şi în sistemul bancar de administrare a plăţilor. Astfel de plăţi au ajuns la 15%, în creştere cu 3%. În rest, predomină plata "la livrare" sau prin ordin de plată ori prin rate bancare. "Noi ne-am dori să fie mai multe astfel de plăţi, ar fi un proces mai uşor, dar ţine şi de utilizatori, de educarea acestora", a completat Stanciu. În aceeaşi idee, Bulgaria e ceva mai jos, pe când situaţia din Ungaria e similară.

În final, când vine vorba de încrederea în produsele vândute online, Stanciu susţine că o componentă importantă este platforma de review-uri. "În magazinul clasic, un vânzător îţi prezintă un produs după cum a fost el învăţat s-o facă. La noi, cumpărătorii au opinii şi le spun, sunt oameni similar ţie. Platforma asta de review-uri va creşte mai mult în timp", a afirmat Stanciu.

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:

citeste totul despre: