De ce Mercador devine OLX.ro? Unificare de brand în cadrul Naspers

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Mercador.ro a devenit astăzi OLX.ro. Mişcarea poate părea surprinzătoare, mai ales în urma investiţiilor în publicitate din ultimul an, dar grupul sud-african Naspers, care controlează Mercador.ro a dorit unificarea de brand la nivel global.

Încerc să fac acest articol ca unul de întrebări şi răspunsuri. Reprezentanţii Mercador nu au intrat în detalii foarte multe despre această schimbare, despre costul ei şi planurile următoare. Să vedem.

Ce se schimbă după ce Mercador devine OLX?

În principiu, nimic. Numele e diferit. Funcţionalităţile site-ului rămân la fel, conturile şi anunţurile utilizatorilor nu au fost modificate. Se schimbă aplicaţiile de pe iOS şi Android.

OLX pe iOS. 

OLX pe Android. 

Cum intru pe Mercador acum?

Se folosesc ambele link-uri. Mercador.ro redirecţionează către OLX.ro, iar OLX.ro devine fostul Mercador acum.

Voi plăti pentru anunţuri pe Mercador/OLX?

Doar dacă vrei să le promovezi. Ca şi până acum, OLX nu va introduce comisioane.

De ce?

Pentru că Mercador şi brandul OLX aparţin aceleiaşi corporaţii internaţionale - Naspers. Aceasta vrea să creeze cel mai mare lanţ de site-uri de anunţuri gratuite sub brandul OLX. Există 100 de site-uri naţionale sub acest brand, iar Mercador va fi unul dintre ele.

Mercador are profit?

Nu. Momentan investiţia a fost uriaşă în campania de promovare a site-ului, plus procesul de rebranding. Nu a existat un răspuns privind veniturile site-ului.

Când a început procesul de rebranding? A fost campania de promovare una deliberată anul trecut?

Procesul de rebranding a început acum trei luni, potrivit reprezentanţilor Mercador. Nu există legătură între promovarea de anul trecut şi acest rebranding, după spusele oficialilor site-ului.

Cât de bine sau de rău stă Mercador pe piaţă?

Mercador.ro a fost lansat în România în 2010 şi a devenit lider de piaţă. Platforma are două milioane de anunţuri gratuite. Potrivit unui studiu GfK, Mercador.ro s-a aflat pe primul loc în ceea ce priveşte notorietatea la nivelul site-urilor de anunţuri din România. Acum Mercador este cel mai accesat site din nişa sa, cu 4,3 milioane de utilizatori unici.

Când pot să aflu mai multe detalii despre acest rebranding?

Joi de la ora 15.00 la Adevărul Live, când sperăm să aflăm mai multe detalii de la Cristina Gheorghiţoiu, manager Mercador.ro (OLX.ro). 

image

Cine-i Naspers?

Discuţia e lungă aici. Dar ca să înţelegeţi cât de mare e grupul Naspers, vă vom menţiona doar câteva dintre brandurile deţinute de aceştia.

Naspers a fost fondată ca o compania media în 1915, deţinând un ziar numit De Burger. În 1985, Nasionale Pers şi alte corporaţii din Africa de Sud au format M-Net, un grup de televiziuni plătite. Naspers s-a extins încet la nivel internaţional pe piaţa de online.

Una dintre reclamele Mercador care a rămas celebră pe reţelele sociale şi a generat şi spoof-uri. 

Ce deţine Naspers?

Grupul Allegro deţinea şi Mercador.ro. E un grup de site-uri de comerţ online şi tranzacţii fixe. De asemenea, Allegro deţine şi site-ul Fashion Days, de discount-uri la haine.

Tot în cadrul grupului Allegro de la Naspers este şi eMAG, cel mai mare site de comerţ din România. Fondat în 2001, grupul a fost achiziţionat acum doi ani de către corporaţia sud-africană.

PayU face parte din Allegro şi este o platformă de plăţi mobile cu cardul, prin platforma sa securizată.

Mail.Ru - e cea mai mare compania online din Rusia, un gigant în adevăratul sens al cuvântului. Site-urile companiei ajung la 86% din locuitorii din Rusia în fiecare lună. Deţine cel mai mare serviciu de mail din Rusia, mail.ru, serviciul său de Cloud, dar şi reţelele sociale Odnoklassniki şi Moi Mir. Alt serviciu în portofoliul Mail.ru este ICQ, un serviciu de mesagerie popular în estul Europei. Compania deţine participaţii şi în reţeaua socială VKontakte şi în Qiwi.

Tencent - compania are 34% din grupul online din China, care deţine platforma de mesagerie QQ, dar şi WeChat, o platformă concurentă pentru WhatsApp.

Naspers e un grup uriaş. Rebrandingul, controversat sau nu, a fost dictat de mutarea globală decisă de Naspers, care vrea să aibă o platformă unificată de anunţuri. După spusele Cristinei Gheorghiţoiu, manager Mercador.ro, nu s-a făcut niciun studiu de piaţă pentru a se vedea impactul numelui OLX în România.

Ce zic oamenii pe reţelele sociale?

Reacţiile nu sunt foarte fericite, lucru aşteptat pentru un brand puternic, care şi-a câştigat notorietatea foarte rapid. Limbajul celor de mai jos nu ne aparţine, vă avertizăm că unele reacţii au fost mai dure. 

Iată unele reacţii de pe YouTube şi Facebook

image
image

[<a href="//storify.com/vladandriescu3/mercador-ro" target="_blank">View the story "Mercador.ro" on Storify</a>]

Tehnologie



Partenerii noștri

image
canal33.ro
Ultimele știri
Cele mai citite