Ce procent din timpul petrecut pe Internet la serviciu este irosit

Ce procent din timpul petrecut pe Internet la serviciu este irosit

Persoanele mai în vârstă preferă să îşi gestioneze banii în timpul serviciului, în timp ce tinerii accesează reţelele sociale FOTO Shutterstock

Un nou studiu publicat de Universitatea Kansas State din SUA sugerează că persoanele irosesc aproximativ 80% din timpul petrecut pe Internet la serviciu, potrivit  portalului Yahoo! News.

 

Potrivit datelor colectate de Joseph Urgin, professor la Kansas State, şi John Pearson, professor la Universitatea Southern Illinois, majoritatea timpului petrecut pe Internet la locul de muncă (80%) este folosit într-o manieră neproductivă.

Rezultatele studiului sugerează că regulile tradiţionale ce reglementează muncă pe Internet nu sunt suficiente pentru a modela comportamentul angajatului. Astfel, companiile sunt sfătuite să amendeze constant comportamentul neproductiv.

“Este greu să faci angajaţii tineri să înţeleagă că accesarea reţelelor sociale este un comportament neacceptat. Instituirea unei reguli referitoare la această problemă nu le-a schimbat deloc atitudinea sau comportamentul. Chiar şi atunci când ştiau că sunt monitorizaţi nu le păsa”, scrie Ugrin în studiu.

Cu toate astea, un studiu din 2011 a descoperit că oamenii devin mai productivi şi mai creativi dacă îşi petrec parte din timp navigând pe Internet.

Productivitatea scăzută nu reprezintă singurul risc la care sunt expuşi angajatorii. Ugrin şi Pearson sugerează că acest gen de comportament le expune pe companii şi la riscuri de natură juridică, dacă angajaţii urmăresc pornografie sau fac tranzacţii ilegale.

Autorii studiului au mai descoperit că persoanele din grupe de vârstă diferite irosesc la fel de mult timp navigând pe internet. Diferenţa se observă atunci când vine vorba de activităţile preferate în acest timp.

“Persoanele mai în vârstă îşi gestionează banii,  în timp ce tinerii preferă să piardă timpul pe site-uri ca Facebook”, a spus Ugrin.

Cu toate că autorii studiului îi îndeamnă pe angajatori să ia măsuri mai stricte, ei susţin că aceştia trebuie să menţină un echilibru sănătos pentru nu afecta negativ moralul din birou.

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre:
Modifică Setările