Cât de mult timp petrec românii pe laptop-uri şi telefoane

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Un raport dezvoltat de eMarketer şi Starcom, în parteneriat cu GlobalWebIndex, oferă date cu privire la consumul de media la nivel global, acoperind 41 de ţări, inclusiv România.

Ediţia din 2019 a raportului Global Media Intelligence este prima în care apare şi România, şi are ca obiectiv analiza în profunzime a comportamentului consumatorilor din diferite medii, venind în sprijinul oamenilor de marketing şi publicitate.

Românii petrec peste 7 ore pe zi pe laptop sau telefon

Potrivit raportului, peste 95% dintre utilizatorii de internet cu vârste cuprinse între 16 şi 64 de ani din România au deţinut un smartphone în prima jumătate a anului 2019. Utilizarea acestora a fost de peste 90% în toate categoriile de vârstă.

Consumul cel mai scăzut se observă în rândul utilizatorilor cu vârste cuprinse între 55 şi 64 de ani. În mod predictibil, cei mai în vârstă dintre utilizatorii din România, nu deţin un smartphone, ci un telefon clasic - 17%.

De asemenea, a fost înregistrat un număr foarte mare de utilizatori care deţin un desktop/laptop - 87 de procente, în timp ce peste 45% dintre utilizatorii de internet deţin şi o tabletă.  Smartwatch-urile sunt folosite de o cantitate mai scăzută de români, doar 12,2% dintre respondenţi, cei mai mulţi utilizatori ai acestora fiind bărbaţi.

În prima jumătate a lui 2019, cel mai lung timp mediu de folosire a internetului s-a înregistrat în rândul utilizatorilor de calculatoare şi tablete, cu o medie de 4 ore şi 20 de minute pe zi; consumul pe telefonul mobil a fost cu o oră mai scurt - 3 ore şi 21 de minute.

Dispozitivele Smart Home nu sunt încă foarte răspândite

Dispozitivele inteligente de tip smart-home au o penetrare scăzută chiar şi în rândul utilizatorilor de internet din România cu vârste cuprinse între 16 şi 64 de ani (doar 7.1% dintre aceştia deţin un astfel de dispozitiv).

Şi alte gadgeturi au o penetrare scăzută în România: în prima jumătate din 2019, spre exemplu, doar 6.5% dintre utilizatorii de internet deţineau o brăţară inteligentă, în timp ce doar 2.6% deţineau un dispozitiv de tip VR.  

Mai mult de jumătate dintre respondenţii din prima jumătate a anului 2019 au citit un ziar în ediţie tipărită, iar un număr similar au citit o revistă, cu un consum accentuat în rândul persoanelor mai în vârstă (două treimi dintre cei cu vârste cuprinse între 55 şi 64 de ani). Cu toate acestea, printul pierde în defavoarea digital-ului: presa tipărită este citită în medie 32 de minute pe zi, în timp ce în mediul online, timpul mediu creşte la 59 de minute pe zi.

Tehnologie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite