„Atelierul digital“ de la Google ar putea reduce analfabetismul digital al României

„Atelierul digital“ de la Google ar putea reduce analfabetismul digital al României

Google a lansat şi în România platforma pentru educare digitală. FOTO Adevărul

„Atelierul digital“ e o platformă online gândită să ajute educaţia în utilizarea uneltelor digitale. Lansarea vine la o lună de când aflam că România e pe ultimul loc în UE.

Ştiri pe aceeaşi temă

În martie 2013, Vasile Baltac semna pe blogurile „Adevărul“ un articol în care făcea trimitere la analfabeţii digitali ai României. Sunt mulţi. Potrivit Digital Economy & Society Index (DESI), România este pe ultimul loc în Uniunea Europeană în ceea ce priveşte competenţele digitale. Doar 16% din români au cunoştinţe digitale de bază, în comparaţie cu media de 30% a EU15 şi 26% în ţările NMS13, arată un raport DELab.

Mai mult, 43% din români declară că nu au deloc competenţe digitale, ceea ce este mult peste media de 25% în ţările NMS13 şi 14% în EU15. Şi doar 8% din români cred că au cunoştinţe digitale destul de solide pentru a face faţă într-un mediu de lucru competitiv.

Potrivit datelor Comisiei Europene, în viitorul apropiat, 90% din slujbe vor necesita cunostinţe digitale. Comisia Europeană estimează că, până în 2020, 825.000 de locuri de muncă vor fi neacoperite din cauza acestui decalaj.

Astfel, întrebarea „sunt necesare competenţele digitale?“ este una retorică. „Progresul personal, dar şi economic şi al societăţii în general nu mai poate fi separat de generalizarea competenţelor digitale. Uniunea Europeană, din care face parte şi România, şi-a propus un program clar pentru o «Agendă digitală pentru Europa» care are ca obiectiv să aducă beneficii economice şi sociale durabile datorită unei pieţe unice digitale bazate pe internetul rapid şi ultrarapid şi pe aplicaţiile interoperabile. Agenda identifică fără echivoc «Nivelul scăzut de alfabetizare digitală şi lipsa competenţelor în materie» ca una dintre problemele Europei şi desigur ale României şi îşi propune creşterea gradului de alfabetizare digitală, dezvoltarea competenţelor digitale şi a incluziunii digitale“, scria Vasile Baltac.

Acum, în 2016, este o iniţiativă nouă de luat în seamă. Programul se numeşte „Atelierul Digital“ şi pune la dispoziţie o platformă online gratuită care oferă tinerilor pregătire în domeniul marketingului digital şi în dezvoltarea afacerii cu ajutorul internetului. Orice persoană interesată poate urma gratuit cursurile, iar la final primeşte o diplomă de finalizare a acestora.

„Atelierul Digital“ oferă pregătire în lumea digitală sub forma unor cursuri video gratuite, pe o gamă de domenii de la cum să-ţi construieşti prezenţa online la campanii de marketing în social media sau utilizarea dispozitivelor mobile pentru a atrage noi clienţi. Utilizatorii pot alege o anumită temă pe care vor să se pregătească sau să urmeze întregul curs online. La final, pot alege să dea un test şi, dacă îl trec, vor primi o certificare din partea Google şi IAB Europe. Întregul curs cuprinde 89 de lecţii, împărţite în 23 de teme. Lista completă a cursurilor este aici.

Hai pe Facebook ca să ştii ce-i nou şi când nu eşti pe site!

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre:
Modifică Setările