Aproape unu din cinci români care cumpără online achiziţionează de pe tabletă

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Procentul persoanelor care cumpără online folosind tableta s-a triplat în ultimul an, 16,9% dintre clienţii de pe internet folosind astfel de dispozitive, în timp ce utilizarea telefoanelor inteligente (smartphone) în procesul de achiziţie a urcat cu aproape 5 procente până la 19,2%, arată un studiu realizat de compania de cercetare de marketing Daedalus Millward Brown în luna februarie a acestui an.

Sondajul a fost realizat pe un eşantion de 930 persoane care au făcut cumpărături online în ultima jumătate de an şi va fi prezentat integral în cadrul ecomTEAM, cel mai important eveniment regional de e-commerce şi marketing digital, care va avea loc pe 2-3 aprilie, la Brasov.

Astfel, aproape 1 din 5 cumpărători online (16,9%) au utilizat tableta pentru a face cel puţin o achiziţie online în ultimele 6 luni. Creşterea este spectaculoasă faţă de anul trecut când procentul acestora se ridică la 4,8%.

Numărul de cumpărători online care deţin o tabletă s-a triplat

Avansul a fost determinat mai ales de faptul că tot mai mulţi români folosesc tablete, 35% dintre persoanele care fac cumpărături online deţinând un astfel de dispozitiv, în creştere de aproape trei ori faţă de anul trecut (13%).

Odată cu creşterea numărului de tablete a crescut semnificativ şi utilizarea lor pentru achiziţii online. Practic, în ultima jumătate de an, 29% dintre cumpărătorii online au folosit tableta pentru a se informa despre produse sau servicii, în creştere de la 10% anul trecut. În acelaşi timp, 21% dintre cei care fac achiziţii de pe internet au comparat online preţurile unor produse sau servicii, în creştere de la 7% anul trecut.

De asemenea, numărul de clienţi online care deţin smartphone-uri este şi el în creştere semnificativă, de la 44% în 2013 la 58% în 2014.

Smartphone-urile, folosite mai mult pentru informare şi mai puţin pentru achiziţii

Însa, smartphone-urile sunt utilizate mai mult decât anul trecut în special pentru informare (42% anul acesta faţă de 35% în 2013), în schimb, în ceea ce priveşte compararea preţurilor sau achiziţii propriu zise, procentele nu sunt foarte diferite faţă de anul trecut.

Practic, în februarie anul acesta, în jur de 25,8% dintre cei care deţin un smartphone îl folosesc şi pentru a compara preţuri, la începutul lui 2013 procentul era de 21,4%.

Totodată, cei care deţin un smartphone şi îl utilizează pentru achiziţii ajung la un procent de 19,2%, faţă de 15,1% anul trecut. 

„Evoluţia nesemnificativă a utilizării smartphone-urilor pentru achiziţii online, în condiţiile în care numărul de smartphone-uri a crescut vizibil, are de a face şi cu lipsa adaptării site-urilor de e-commerce la aceste terminale. Jucătorii din această industrie trebuie să înţeleagă că telefonul mobil reprezintă pentru ei o poartă mare de acces către persoanele care fac cumpărături online. Practic vorbim aici de o oportunitate pe care nici unul din jucătorii cu pretenţii din e-commerce nu îşi poate permite să o rateze” a spus Daniel Enescu, managing partner Daedalus Millward Brown.

86% dintre clienţi cumpără de pe desktop sau laptop

Cea mai mare parte a celor care cumpără online utilizează laptopuri sau calculatoare desktop, 86% dintre cei care au făcut cel puţin o achiziţie online în ultimele 6 luni folosind aceste terminale.

„Trebuie însă remarcat şi aici că un procent semnificativ de  14% dintre persoane nu a folosit deloc laptop-ul sau desktop-ul pentru cumpărăturile online realizate în ultimele 6 luni”, mai spune Enescu.

Studiul a fost realizat utilizând panelul Daedalus Online, pe un eşantion de 930 persoane care au făcut cumpărături online în ultimele 6 luni. Eşantionul a fost cules în două valuri - în februarie 2013 şi februarie 2014. Eroarea de eşantionare este de +/-4%.

Tehnologie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite