Înşelătoria „Ray-Ban“ arată că oamenii încă nu au grijă de banii lor pe internet

Înşelătoria „Ray-Ban“ arată că oamenii încă nu au grijă de banii lor pe internet

De la copii la adulţi, înşelătoria online încă este productivă.

O companie specializată în securitate online a analizat înşelătoria „Ray-Ban“ şi arată cum oamenii încă sunt cea mai slabă verigă de pe internet.

Filtrele de spam ESET au detectat un val de mailuri frauduloase care ademenesc utilizatorii să cumpere bunuri de lux, în principal, ochelari Ray-Ban. Site-urile web false, unde sunt oferiţi ochelarii falşi cu o reducere mare de preţ, nu folosesc nici un tip de criptare şi pot fura detaliile cardului cu care se face plata. Anterior, ESET a avertizat în legătură cu răspândirea la scară largă a acestei escrocherii pe Facebook.

În decursul ultimelor luni, cercetătorii de la ESET au detectat zeci de mii de astfel de mailuri înşelătoare. În paralel cu adăugarea unui nou vector de atac, constituit din mailuri, infractorii cibernetici din spatele escrocheriei au extins, de asemenea şi aria de atac, din punct de vedere geografic. Magazinele online cu ochelari falşi vizează de multe ori anumite ţări, folosind monedele de schimb specifice acestora.

În urmă cu câteva luni, magazinele online de acest fel acceptau dolari americani, euro, lire sterline sau dolari canadieni şi australieni. Totuşi, cele mai recente campanii de trimitere de mailuri de tip spam au fost redirecţionate către pagini care acceptă şi monede mai puţin cunoscute, precum realul Brazilian, dolarii din Noua Zeelandă sau din Singapore, coroanele suedeze, daneze, norvegiene sau cehe şi francii elveţieni.

ESET recomandă că în cazul în care primeşti un mail de la o persoană care nu este de încredere, cu caracteristici similare de vânzare de bunuri cu preţ redus, să nu deschizi link-ul, fişierele ataşate şi să-l marchezi ca spam.

La introducerea datelor cardului trebuie să iei în considerare că magazinul online ar putea să nu fie unul de încredere şi să verifici dacă utilizează criptarea (în bara de adrese ar trebui să identificaţi „https”, nu „http”). Desigur, celelalte reguli de bun-simţ rămân valabile şi cea mai bună protecţie este să nu accesezi orice formă de conţinut. 

Hai pe Facebook ca să ştii ce-i nou şi când nu eşti pe site!

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre: