„Swarm!“, jocul care-i transformă pe purtătorii de Google Glass în furnici

0
Publicat:
Ultima actualizare:
FOTO Shutterstock
FOTO Shutterstock

„Swarm!“ este primul joc de tipul MMO (n. red. Massive Multiplayer Online) gândit pentru Google Glass. În spatele lui se află doi profesori universitari din SUA, potrivit wired.co.uk.

Daniel Estrada, profesor al Universităţii din Illinois, s-a gândit să-i transforme pe purtătorii de Google Glass în membri ai unei colonii de furnici. Aceştia trebuie să îndeplinească diverse sarcini.

„Swarm!“ începe din momentul în care utilizatorul de ochelari Google iese din casa. Folosindu-se de GPS şi de informaţiile colectate de Glass, jocul generează un dosar cu obiceiurile zilnice ale fiecărui utilizator. Apoi, urmele sunt marcate pe o hartă cu culoarea coloniei de care aparţine utilizatorul. Membrii aceleaşi colonii trebuie să lucreze împreună pentru a aduna resurse.

„Swarm!“ le oferă jucătorilor puterile unei furnici. „Furnicile lasă urme pentru a le anunţa pe celelate membre care este activitatea întreprinsă de ele, pentru ca fiecare furnică să poată decide cum acţionează. Swarm! produce o urmă digitală care reprezintă proprietăţile mediului înconjurător relevante pentru jucători“, a declarat Jonathan Lawhead, co-creator al jocului şi profesor la Universitatea Columbia.

Consolidarea urmelor create de alţi membri ai aceleaşi colonii va creşte rata de colectare a resurselor, însă intersectarea cu cele ale coloniilor rivale ar putea duce la pierderea resurselor. Furnicile care petrec mult timp într-un singur loc sau cele care adaugă fotografii vor primi bonusuri. Jucătorii pot să interacţiona cât vor cu jocul, iar toată activitatea lor va fi înregistrată automat. „Utilizatorii individuali pot rula Swarm! în fundal şi pot contribui la popularea jocului, fără să fie deranjaţi de jocul propriu zis“, susţine Lawhead.

Furnicile sunt proaste; coloniile de furnici sunt inteligente

Jocul s-a născut din încercarea lui Lawhead şi Estrada să propună o aplicaţie pentru Google Glass. „Suntem amândoi foarte interesaţi de sistemele complexe şi de autoorganizare, şi suntem amândoi jucători experimentaţi“, a declarat Lawhead.

„Furnicile sunt un model natural pentru autoorganizare. Furnicile sunt proaste; coloniile de furnici sunt inteligente. Inteligenţa vine din modul în care furnicile interacţionează una cu cealaltă, nu de la inteligenţa individuală a fiecărei furnici. Asta este un exemplu intrigant, deoarece sugerează că problemele ce nu pot fi rezolvate de indivizi (de exemplu probleme ce ţin de alocarea resurselor în comunităţi foarte mari) ar putea fi rezolvate în alte moduri“, a mai spus Lawhead.

Jucătorii de Swarm! sunt încurajaţi să identifice, să eticheteze şi să strângă informaţii despre punctele de interes. Astfel, informaţiile despre cartiere sau alte locuri vizitate sunt adunate prin crowdsourcing, iar întreg procesul este gamificat. Datele colectate de joc ar putea facilita cartografierea zonelor publice.

Studierea tiparelor comportamentului uman este mai facilă mulţumită „Swarm!“ este mai uşor de făcut, spune Lawhead, dându-l exemplu pe un planificator urban din New York.

„Să spunem că trebuie să afli cum să optimizezi cum se schimbă semafoarele şi cum să optimizezi programul metroului pentru a micşora traficul în timpul serii, şi în acelaşi timp să te asiguri că sunt cât mai puţine trenuri şi intersecţii nefolosite“, exemplifică Lawhead. Pentru asta, ar fi nevoie de tot felul de informaţii legate de mişcările populaţiei în anumite momente ale zilei şi săptămânii şi alţi factori. Acest lucru ar ptea fi foarte greu de făcut, deoarece majoritatea oamenilor nu şi-ar raporta voluntar comportamentul.

„Ar fi mult mai eficient dacă ai putea recolta informaţiile de care ai nevoie fără ca oamenii să fie deranjaţi pentru a ţi le oferi. Acest lucru nu este o încălcare intimităţii, deoarece ne interesează tiparele generale şi nu tiparele comportamentale ale unui singur individ“, a mai spus co-creatorul „Swarm!“.

„Swarm!“ este unul dintre conceptele care i-au impresionat pe cei de la Google, lucru care le-a permis celor doi profesori universitari să ia parte la programul Glass Explorer. În momentul de faţă jocul se află la stadiul de concept, iar Lawhead şi Estrada speră să primească cod sau grafică de la amatori.

Vrem să discutăm cu voi, „Adevărul Tech“ este şi pe Facebook.

Tehnologie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite