Razer Kaira: Căşti realizate special pentru Series S/X (TECH REVIEW)

0
Razer Kaira

În ultimele săptămâni, am primit la teste Razer Kaira, surioara mai mică a căştilor Kaira Pro, construită şi ea special pentru consolele Xbox din noua generaţie.

La fel ca în cazul lui Wolverine V2, controller-ul creat special pentru Series X şi Series S, inima-mi plânge puţin că nu am pus încă mâna pe cea mai puternică nouă consolă a Microsoft. Însă, cu şerveţelul plin de lacrimi fictive, m-am adunat şi m-am resemnat cu testarea noii Razer Kaira pe Xbox One-ul meu vechi şi credincios, care îndrăznesc să spun că se mişcă în continuare aproape la fel de bine ca în prima zi.

Design

Aşadar, să o luăm cu începutul. Razer Kaira au un design simplu, în culorile clasice Razer - negru şi verde. Nu e nimic care să surprindă, îţi dai seama destul de repede că ai de-a face cu o pereche de căşti şi gaming, iar cupele sunt realizate dintr-o spumă de memorie foarte plăcută, asigurând un confort excelent chiar şi în sesiuni de gaming lungi. Lipesc elementele RGB, cu care ne-am obişnuit atât de mult pe dispozitivele Razer, însă nu pot să spun că le duc lipsa - mai ales în cazul unei perechi de căşti, unde oricum nu ai fi capabil să vezi acele elemente RGB.

Razer Kaira

Conectivitate

Partea de conectivitate e destul de simplă şi la obiect: căştile se conectează numai la un Xbox sau la un adaptor wireless de Xbox, prin pairing. Doar apeşi butonul de pe cască şi cel de pe Xbox/adaptor şi în câteva secunde căştile vor putea fi utilizate. Dacă vrei o pereche de căşti multiplatformă, sau unele pe care să le mai foloseşti din când în când şi la PC, asigură-te că ai un adaptor Xbox Wireless, altfel doar te vei uita la ele.

Nu există vreun control software prin aplicaţia Razer Synapse, aşa că va trebui să te obişnuieşti doar cu controalele de pe căşti: pe stânga ai butonul care activează / dezactivează microfonul, rotiţa de volum, butonul de pornire şi portul de încărcare pe USB-C. Partea dreaptă e ceva mai liberă, găsindu-se acolo doar butonul de pairing şi rotiţa prin care poţi controla nivelul de volum dintre oamenii din echipa ta şi jocul pe care îl joci - practic, dacă joci un joc multiplayer în care vorbeşti foarte mult cu coechipierii, poţi alege ca focusul să fie pe ei, şi nu pe joc, în timp ce pentru cei care preferă o experienţă singleplayer, varianta aflată la polul opus este cea mai potrivită.

Razer Kaira

Microfon şi calitate audio

Căştile au o izolare pasivă destul de bună - nimic care să te dea pe spate, însă suficient de bune pentru a diminua drastic zgomotele din jurul tău. Oricum, nu e ca şi cum o să mergi cu căştile acestea la birou sau pe stradă (ţi-ar fi imposibil, dacă nu ţi-ai căra Xbox-ul cu tine), deci nu mi se pare un aspect esenţial. Bateria rezistă, conform celor de la Razer, cam 15 ore la o singură încărcare. Te poţi apropia însă foarte uşor de vreo 20 de ore dacă menţii un volum normal.

Microfonul este foarte bun, fiind vorba de acel Hyperclear Cardioid Mic de care am mai vorbit şi la alte review-uri la perechile de căşti Razer. Reproduce doar sunetele care se petrec într-o zonă destul de mică din apropierea sa şi oferă o claritate bună, astfel că indicaţiile pe care le dai se vor auzi cu uşurinţă.

Razer Kaira

În fine, sunetul. Razer Kaira dispun de drivere din titan de 50mm, iar principala lor calitate este bass-ul, un lucru la care mă aşteptam, ţinând cont că vorbim de nişte căşti de gaming de la Razer. Este mai puternic decât acutele şi mediile, care au însă şi ele o acurateţe satisfăcătoare. Bineînţeles, nu ar trebui să te aştepţi la rezultate extraordinare dacă le foloseşti pentru a asculta muzică, însă îşi vor face bine treaba, iar în jocuri experienţa va fi una excelentă, mai ales în shootere sau într-un joc horror, unde sunetul reprezintă un element cheie.

Concluzie

Razer Kaira sunt perechea de căşti perfectă pentru un Xbox Series S, în opinia mea - versiunea mai ieftină a lui Kaira Pro se potriveşte foarte bine cu cea a lui Series X, şi cu siguranţă nu o să fii dezamăgit de ele. Oferă un sunet bun, puternic, cu un microfon excelent, tipic celor de la Razer, şi un design simplu, bine construit şi confortabil. Se pot achiziţiona de pe site-ul Razer sau din magazinele locale pentru 99 de dolari (sau aproximativ 599 de RON pentru a doua variantă).

Tehnologie