INTERVIU Creatorul Skylanders, jocul adorat de milioane de copii, explică cum s-a transformat un studio de jocuri într-o companie de jucării

INTERVIU Creatorul
Skylanders, jocul adorat de milioane de copii,
explică cum s-a transformat un studio de jocuri într-o companie de
jucării

Paul Reich şi jucăriile din Skylanders FOTO Octavian Palade

„Adevărul“ a stat de vorbă cu Paul Reiche, cofondatorul studioului de jocuri Toys For Bob, creator al seriei de jocuri Skylanders.

Ştiri pe aceeaşi temă

Skylanders: Trap Team este al patrulea joc din serie şi urmează să fie lansat în luna octombrie al acestui an. Jocul este creat special pentru copii dar, spre deosebire de alte jocuri pentru cei mici, Skylanders îmbină lumea reală cu cea virtuală. Mai exact, titlul funcţionează în paralel cu o serie de jucării concepute special, jucării care prind viaţă pe ecran odată ce sunt aşezate pe un portal – un gadget circular care se conectează la consolă.

Paul Reiche a pus bazele studioului Toys For Bob în 1989. De pe porţile companiei au ieşit jocuri precum Star Control, The Horde sau The Unholly War. Totuşi, acum compania este cunoscută la fel de mult pentru jocul Skylanders, cât şi pentru sutele de jucării care îl acompaniază.

Skylanders: Trap Team este primul joc al seriei care ajunge şi pe tablete, cu ajutorul unor gadgeturi croite pentru acest mediu.

Interviul în format video poate fi văzut pe site-ul Playtech.ro

Am vrut să aflu ce i-a determinat pe cei de la Toys For Bob (companie subsidiară a gigantului Activision) să facă această trecere către tablete, având în vedere că restul jocurilor din serie fuseseră concepute special pentru console. „Nu am făcut o trecere, neapărat, ci am decis să îi includem pe jucătorii de pe tablete în familia Skylanders. Dorinţa noastră este să ne asigurăm că orice fan Skylanders, sau oricine vrea să încerce jocul, să se poată juca pe platforma preferată de el. În ultimii câţiva ani, tabletele au devenit foarte comune iar, pentru mulţi copii, tableta este singurul dispozitiv de gaming pe care l-au folosit vreodată. În trecut, jocul a fost disponibil numai pe console şi dacă ei voiau să-l joace, trebuiau să-şi cumpere o consolă. Mulţi oameni nu vor să facă asta. Aşa că am făcut tot ce a fost necesar pentru a le oferi celor cu tablete aceeaşi experienţă pe care ar fi avut-o şi pe tabletă”, mi-a explicat Reiche, pe un ton călduros.

Inventatorul genului ”toys to life” a explicat exact cum funcţionează titlul pe tablete. „În primul rând, am creat portatul care se conectează prin Bluetooth LE. Acesta este făcut în aşa fel încât să poată fi folosit şi pe post de suport pentru tabletă. Portalul este compatibil cu dispozitivele Android şi iOS şi poate susţine tablete cu dimensiuni diferite ale ecranului. Acest controler este inclus în pachetul Skylanders pentru tablete. L-am inclus în Starter Pack pentru că ştiam că cei care se joacă pe tablete nu deţin astfel de controlere. Controlerul este ca unul obişnuit, având toate butoanele, dar este mai mic, deoarece jucătorii noştri au mâinile mai mici. Odată ce ai cumpărat acest pachet, trebuie doar să descarci jocul din magazinul de aplicaţii”, a spus el.

Din păcate, controlerul din pachetul Skylanders: Trap Team nu poate fi folosit şi pentru alte jocuri disponibile pe tablete. Totuşi, „Skylanders poate fi jucat şi cu alte controlere Bluetooth. Asta înseamnă că te poţi juca cu un prieten. Cum există şi unele persoane obişnuite să controleze personajele direct de pe ecran, am introdus şi această opţiune în joc”, a explicat acesta.

Portarea titlului de pe consolă pe tabletă nu a fost lipsită de dificultăţi. Crearea de hardware specializat a fost, poate, cea mai dificilă parte, dar Reiche recunoaşte că avut parte de ajutor. „Crearea hardware-ului a fost partea cea mai dificilă din punct de vedere tehnic. Construirea unui controler bun este destul de grea. Am avut noroc pentru că una dintre companiile care face parte din Activision, numită Red Octane, s-a ocupat de toate accesoriile pentru seria Guitar Hero şi am primit ajutor şi de acolo“, a declarat designerul.

Citeşte primele impresii despre joc pe site-ul Playtech.ro

O altă parte dificilă a fost, spune Reiche, „saltul conceptual“. Mai exact, „sunt zeci de mii de aplicaţii care funcţionează într-un anumit mod, iar noi facem ceva cu totul diferit. Noi tratăm tableta ca pe display-ul unei noi console, îţi dăm jocul întreg şi un controler”.

Pe parcursul anilor, compania a lansat 175 de figurine care se transformă în personaje de joc odată ce sunt puse pe structura specială numită portal. Odată cu lansarea noului joc, apar şi noi personaje, dar şi noi figurine. „Sunt 175 de personaje de la jocurile anterioare care funcţionează perfect şi pe noul joc. Acum, aducem 50 de noi skylanderi. Printre ei se numără Trap Master-ii, aceste personaje mari cu arme din cristal din Traptanium, câţiva skylanderi de bază noi, cum ar fi Chopper - un T-Rex cu picioare de robot, elice de elicopter şi lansator de rachete, dar şi o serie nouă de Mini. Aceşti skylanderi mici erau disponibili doar ca animale de companie, dar fanii ne-au zis că vor să joace şi cu ei, aşa că acum se poate face asta. De asemenea, mai sunt şi capacanele în care pot fi prinse peste 40 de răufăcători pe care jucătorii îi pot controla ulterior. S-ar putea să fim aproape de un record mondial în ceea ce priveşte numărul de personaje care pot fi controlate într-o serie de jocuri“, a spus Reiche, cu mândrie în glas.

Pachetul de bază oferă portalul, controlerul, două personaje şi două capcane, dar fondatorul studioului mă asigură că un copil poate termina jocul doar cu acestea, nefiind nevoie să deţină toată colecţia pentru a se distra.

Şi totuşi, având în vedere că studioul Toys For Bob a lansat peste 225 de figurine, putem spune că este, în mare măsură, şi o companie creatoare de jucării. Cum treci de la digital la real şi invers şi ce l-a determinat pe creatorul de jocuri să abordeze jocurile video în aceast fel? „Dezvoltăm jocuri de 25 de ani. Când am făcut primul joc Skylanders, în 2010, atunci am făcut şi jucării pentru prima dată. Acum suntem o combinaţie între o companie de jocuri şi una de jucării. Am crescut suficient de mult încât să angajăm oameni foarte talentaţi, pricepuţi la partea electronică, la partea de modelare”, a explicat el.

Totuşi, ideea exista de mult timp, iar pasiunea pentru figurine chiar de şi mai mult timp. La începutul, totul s-a făcut manual, acum se folosesc imprimante 3D. „Ador jucăriile. Obişnuiam să fac diverse figurine ca hobby. Tot ne întrebam cum putem lua această afinitate pentru obiectele fizice şi să o combinăm cu personajele din jocuri video. Am avut nevoie de magia electronicelor wireless, pentru a detecta creatura şi pentru a salva în ea toate informaţiilor. După care am construit un prototip şi artiştii noştri au construit jucăriile din lut. După asta, ne-am făcut propria fabrică miniaturală, care făcea modele din plastic iar, în cele din urmă, am ajuns să folosim imprimante 3D. Mereu ne gândim cum să facem personaje noi şi deodată vine un designer şi prezintă o creatură din anghinare cu o armă cu tomate. Încă nu am rămas fără idei şi mereu vrem să fim siguri că fanii au personaje noi la dispoziţie“, a conchis Paul Reich.

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre:
Modifică Setările