Uber spune că şoferii nu sunt o parte esenţială a afacerilor companiei

0
Publicat:
Ultima actualizare:
uber

În California, serviciile de ride-sharing sunt ameninţate de o nouă lege care le-ar putea forţa să îşi trateze şoferii contractaţi ca angajaţi. Uber se apără spunând că aceştia nu sunt o parte esenţială a afacerilor companiei.

Miercuri, în timpul unei conferinţe, unul dintre avocaţii Uber, Tony West, a criticat AB5 (Assembly Bill 5), legea care ar cere companiilor care funcţionează cu ajutorul unei aplicaţii să îşi reclasifice lucrătorii precum angajaţi obişnuiţi.

West a spus că Uber nu plănuieşte să facă această schimbare în momentul în care legea va intra în vigoare, pe 1 ianuarie 2020, menţionând că şoferii vor rămâne contractanţi independenţi. Legea a stabilit un test denumit testul ABC, care ar urma să determine ce fel de persoane ar trebui clasificate drept angajaţi.

Avocatul a motivat că şoferii Uber nu sunt o parte esenţială a afacerilor companiei, deoarece aceasta este, înainte de toate,” o platformă tehnologică pentru diferite tipuri de pieţe digitale”. ”Cel mai important lucru din acest test este că o companie trebuie să dovedească că cei pe care îi contractează lucrează în alte afaceri decât cele principale ale firmei” a mai spus West, citat de Digital Trends.

Comentariile lui West au fost privite negativ, unii indicând că acesta pare să spună că Uber nu este de fapt o platformă de ridesharing.

Uber, Lyft şi alte companii asemănătoare sunt aşteptate să lupte împotriva noii legi din California, deoarece aceasta ar putea schimba fundamental felul în care acestea operează. Şoferii ar putea să fie nevoiţi să lucreze în schimburi, şi nu oricând doresc, sau chiar să fie forţaţi să lucreze pentru o singură aplicaţie de ridesharing.

”Ar avea loc schimbări mari în felul în care şoferii interacţionează cu platforma, şi, ţinând cont de ceea ce ne spun ei, aceste schimbări nu ar fi binevenite” a spus West.

În Statele Unite, se speculează de foarte mult timp că scopul final al celor de la Uber este de a renunţa la şoferi, motiv pentru care compania a investit sume uriaşe de bani în programul său de maşini autonome.

Tehnologie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite