Telefonul a devenit ecranul principal din viaţa tinerilor care schimbă televiziunea

Telefonul a devenit ecranul principal din viaţa tinerilor care schimbă televiziunea

Vizionarea pe telefon e mai simplă.

Telefonul modern are aproape 10 ani, iar în acest timp a creat noi oportunităţi pe internet şi a forţat schimbarea modului în care funcţionează televiziunea. Un studiu Ericsson arată în ce stadiu suntem acum.

În România, 60% din generaţia denumită „millennials“ urmăreşte conţinut TV şi video pe mobil. Aceştia sunt oameni între 16 şi 24 de ani, pentru care ecranul principal nu mai e televizorul clasic, ci telefonul. Mai mult, 46% din consumatorii de conţinut TV şi video din România sunt interesaţi de un abonament mobil cu streaming video nelimitat. Procentul global corespunzător este de 40%. Aici, intră platforme ca Netflix, HBO Go sau YouTube.

Costul mediu al consumului de conţinut sub orice formă, inclusiv televiziune, video, prin internet fix, teatru şi cinema, a ajuns la peste 160 de lei, pe când în Statele Unite ale Americii e la peste 800 de lei per casă, se arată în raportul „ConsumerLab TV & Media“. Mai mult, 64% din români spun că au făcut binging, adică au vizionat mai multe episoade dintr-un seriale, unul după altul, sau filme. În timp, adică până în 2020, ponderea între vizionat pe TV şi pe dispozitive mobile va fi de 50% în întreaga lume.

În ceea ce priveşte frecvenţa de utilizare pentru diferite servicii TV şi video la cerere, 48% din telespectatori în România vizionează YouTube zilnic, iar 76% săptămânal. Este şi o platformă gratuită, de unde şi popularitatea mare. Majoritatea consumatorilor români preferă să urmărească conţinut TV sau video acasă, în timpul serii sau în pat, înainte de a adormi. În acelaşi timp, aproape 60% din consumatori se uită la conţinut TV şi video înainte de a se ridica din pat dimineaţa.

Posibilitatea de a avea un consum nelimitat de date în scopuri de streaming video este tentantă pentru mulţi consumatori, mai ales că le-ar diminua temerile că ar rămâne fără date după ce au rulat conţinut TV şi video. De fapt, 46% din consumatorii TV şi video din România spun că sunt interesaţi de un abonament mobil cu streaming video nelimitat. Media globală corespunzătoare este de 40%. Până la un aşa plafon, folosesc reţele WiFi de acasă.

Hai pe Facebook ca să ştii ce-i nou şi când nu eşti pe site!

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:

citeste totul despre: