Primul Apple Shop din România e despre cât de mare este eMAG şi nu despre Apple

0
Publicat:
Ultima actualizare:

eMAG deschide azi, 18 septembrie, un Apple Shop în România. Este primul şi este suficient de mic cât să încapă în showroom-ul său. E, în egală măsură, despre cât de important e eMAG.

eMAG este cel mai mare magazin online din România şi asta nu mai este o surpriză. Apple este cea mai influentă compania din domeniul tehnologiei, astfel că un parteneriat între cele două nu este greu de crezut. El s-a concretizat într-un Apple Shop care, de astăzi, este deschis în showroom-ul eMAG din zona Crângaşi. Acest Apple Shop este, după cum îl caracterizează Iulian Stanciu, directorul eMAG, un magazin pentru care angajaţii sunt instruiţi de Apple şi sunt dedicaţi vânzării produselor companiei americane.

Nu este un Apple Store, dar nici un magazin de tipul celui pe care îl întâlneşti la reselleri de tipul iCentre şi iStyle. Deocamdată, nu avem un Apple Store în România, precum sunt cele din Statele Unite ale Americii sau Europa, iar Stanciu susţine că nici nu avem vânzări atât de mari cât să fie justificată o astfel de investiţie. 

Directorul eMAG a declarat în timpul conferinţei de presă dedicată deschiderii magazinului că produsele Apple reprezintă 10% din vânzările eMAG şi este cel mai mare retailer al acestora. Acest Shop are o suprafaţă de 120 de metri pătraţi şi va fi deservit de 55 angajaţi, prin rotaţie.

Odată cu Apple Shop, fiind încheiat un parteneriat între eMAG şi Apple pentru viitoare lansări, service oficial şi distribuţie oficială de produse, eMAG susţine că va opri colaborarea cu QuickMobile pentru furnizare de produse Apple în premieră. Magazinul mai promite şi că vor fi lansate, în premieră şi oficial, produsele Apple, iar debutul este cu iPad mini 4 încă de astăzi.

image

În esenţă, Apple Shop este destul de slab dotat. Sunt trei mese, standuri laterale şi o vitrină cu carcase, un ecran pe care vor fi rulate imagini şi videoclipuri, iar la asta se reduce tot. Acest showroom şi magazin este însă dovada că eMAG îşi consolidează poziţia pe piaţa din România, arătând că poate încheia un parteneriat cu o companie atât de importantă. Până acum, acordurile mai erau încheiate pentru reduceri de Black Friday, acum lucrurile devin mai serioase. 

Iulian Stanciu susţine că investiţia totală în Apple Shop s-a ridicat la un milion de dolari. Asta înseamnă aranjarea spaţiului, asigurarea stocurilor iniţiale şi instruirea oamenilor. Totodată, directorul eMAG a promis că până la finalul lunii septembrie va fi lansat şi un shop online conectat la platforma magazinului, delimitând astfel produsele Apple de celelalte.

image

Acest Apple Shop nu va deveni un magazin de "pelerinaj", după cum este un Apple Store, dar nici nu este gândit ca atare. Problema nu este cum eMAG va face bani din el, că asta se va întâmpla sigur, ci cum se vor repoziţiona resellerii "tradiţionali" ai Apple pe piaţă, deoarece eMAG are mai multe canale de promovare şi un renume mai bun pe piaţă. Acum, întăreşte şi mai mult relaţia cu Apple. Cât despre clienţi, ei vor beneficia din când în când de reduceri şi de consultanţi în vânzări pregătiţi, cel puţin pe aşa produse.

<a href="https://www.facebook.com/adevarultech" target="_blank" rel="nofollow">Hai pe Facebook ca să ştii ce-i nou şi când nu eşti pe site!</a>

Tehnologie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite