Noi detalii în procesul Samsung versus Apple: Să învingem Apple e strategie de supravieţuire, zicea un director Samsung

Noi detalii în procesul Samsung versus Apple: Să învingem Apple e strategie de supravieţuire, zicea un director Samsung

Samsung şi Apple se vor mai certa în sala de tribunal până la finalul lunii. FOTO Răzvan Băltăreţu/Adevărul

Apple şi Samsung sunt în sala de judecată şi îşi dispută diverse patente. Americanii vor două miliard de dolari, sud-coreenii vor să plătească ceva mai puţin şi vor bani de la Apple pentru anumite patente. Iată ce informaţii au mai „scăpat“ din tribunal către public: iPhone 5 a fost un tsunami pentru Samsung şi sud-coreenii voiau ajutorul Google în lupta cu Apple.

„După cum ştiţi, va fi un tsunami când iPhone 5 vine. Asta se va întâmpla în septembrie sau octombrie. Conform directivei directorului, trebuie să venim cu un plan să neutralizăm acest tsunami“, acesta e mailul trimis pe 5 iunie 2012 de către Dale Sohn, preşedinte şi director executiv Samsung Telecommunications America. Se zvonea că Apple va lansa un telefon cu ecran mai mare, cu design îmbunătăţit.

Samsung avea pe piaţă Samsung Galaxy S3 şi avea să lanseze campania de marketing „The Next Big Things Is Already Here“, scrie The Verge. Campania avea să fie un succes, enervându-i la culme pe cei de la Apple în frunte cu Phil Schiller, directorul de marketing. Americanii folosesc acest document pentru a demonstra că Samsung supraveghea îndeaproape parcursul Apple.

Alături de acest mail, Apple s-a folosit şi de un mesaj mai vechi, din octombrie 2011, când Samsung se gândea să implice şi Google în lupta cu Apple (atunci, lansase iPhone 4S). „(...) Nu putem să ne batem direct (cu Apple) prin marketingul nostru. Dacă Samsung continuă să nu atace Apple, dat fiind că este un client important, putem să apelăm la Google pentru a lansa o campanie contra Apple, sunt destule produse cu Android mai bune (...)?“, scria Sohn în mail.

„(...) dat fiind că este un client important (...)“, această formulare prezintă şi cealaltă faţă a grijilor ridicate de duelul cu Apple. Sud-coreenii vindeau mare parte din componente către americani şi pe măsură ce vânzările Apple au crescut, a crescut şi profitul Samsung din acest parteneriat. Totuşi, de atunci, Apple a început să caute alternative atât pentru procesoare, cât şi pentru memorii şi alte componente.

„Slide-to-unlock“, în America şi Coreea de Sud

În acest proces a fost adusă în discuţie şi funcţionalitatea slide-to-unlock, Apple apelând la câteva slide-uri care arată că Samsung s-a inspirat din designul său, conform Re/code. „Cu siguranţă nu (n-am copiat). Dacă ar fi fost să facem acelaşi lucru ca Apple, asta nu ne-ar fi adus niciun avantaj în ceea ce priveşte diferenţierea produselor noastre, astfel că acuzaţia n-are sens“, a precizat Youngmi Kim, designer Samsung încă din 2004. 

Apple a acuzat de multe ori Samsung şi Google pentru că i-ar fi copiat ideea pentru deblocarea telefonului. Sud-coreenii neagă acuzaţiile şi au prezentat în acest sens un studiu de care Samsung să ţină cont pentru îmbunătăţirea funcţionalităţii. Utilizatorii pur şi simplu deblocau prea uşor telefonul sau, în alt caz, nu ştiau precis cum să îl deblocheze, neavând text sau alt element care să îi ghideze, cum a făcut Apple încă de la început. Mai jos sunt cele două screenshot-uri.

Între timp, Samsung a schimbat argumentele spre a arăta judecătorului şi juraţilor că succesul din Statele Unite ale Americii, acolo unde s-a bătut cu Apple din calitatea celei din urmă de cea mai mare companie producătoare de smartphone-uri, se datorează marketingului. În acest sens, Samsung l-a angajat pe Todd Pendleton de la Nike. În vremea în care el a venit, nici nu ştia că Samsung produce telefoane, iar compania nici nu avea cont de Twitter, acolo unde anul acesta a dat lovitura supremă de marketing cu un selfie de peste un milion de retweet-uri.

Sub directivele lui Pendleton, Samsung a devenit compania „de moment“, apelând la ceea ce se numeşte real time marketing şi, după cum explică el, legând brandul de evenimentele marcante ale ţării. De cealaltă parte, Apple a vorbit prin avocatul Bill Lee. „Nimeni nu a acuzat strategiile voastre de marketing sau de publicitate pentru încălcare de patente“, a afirmat avocatul. Strategia agresivă de marketing este susţinută şi de un memo al lui Sohn din 2012. „Victoria în faţa Apple nu mai e doar un obiectiv, e strategia noastră de supravieţuire“, scria acesta. 

Indirect, Samsung are de partea sa Google, compania care dezvoltă Android. Dianne Hackborn, inginer responsabil de cum aplicaţiile sistemului de operare comunică între ele, a spus că unele dintre concepte au fost fixate la mijlocul anilor 2000, când iPhone încă nu exista. Mai mult, şi Samsung acuză Apple de copiere a două patente, cumpărate de la Hitachi, care gestionează cum funcţionează camera şi organizarea folderelor.

Gadgeturile spre care ţinteşte Apple pentru a le bloca sunt: Admire, Galaxy Nexus, Galaxy Note, Galaxy Note 2, Galaxy S2, Galaxy S2 Epic 4G Touch, Galaxy S2 Skyrocket, Galaxy S3, Galaxy Tab 2 10.1 şi Stratosphere. Unele au fost lansate doar în SUA. Până la finalul lunii aprilie, cele două companii vor aduce dovezi pentru a-şi demonstra poziţia. Apoi, urmează deliberarea juriului şi verdictul.

 

 

 

 

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre: