Microsoft la final de 2013: vânzările de tablete Surface s-au dublat, dar compania tot a pierdut bani cu acestea

Microsoft la final de 2013: vânzările de tablete Surface s-au dublat, dar compania tot a pierdut bani cu acestea

Stephen Elop şi Steve Ballmer, directorii Nokia şi Microsoft. FOTO Reuters

Microsoft a comunicat rezultatele financiare pe ultimul trimestru din 2013. Per total, compania trece printr-o creştere însemnată şi consola Xbox One a ajuns la aproape patru milioane de unităţi vândute. Totuşi, e puţin în urma Sony la acest capitol.

Vestea importantă de la Microsoft este că a reuşit să vândă până la finalul anului 2013 3,9 milioane de console Xbox One, cel mai nou model al său. Încă e departe de Sony, cu câteva sute de mii de unităţi, dar s-a descurcat foarte bine, având în vedere că nu şi-a lansat consola pe toate pieţele pe care este PlayStation 4. Până la 28 decembrie, Sony a spus că a vândut 4,2 milioane de console. Pe lângă noile console, 3,5 milioane de oameni au fost interesaţi de Xbox 360, consola de generaţie veche a companiei. 

The Verge notează că în ultimele luni ale anului trecut Microsoft a avut venituri de peste 24,5 miliarde de dolari. Acestea sunt în creştere cu 14%. Un mare plus este pe divizia Windows Phone care a avut venituri în creştere cu 50%, deşi Nokia a vândut mai puţin în al patrulea trimestru decât în al treilea. Mai trebuie notat că pe partea de mobile, Microsoft ia bani şi de alţi producători pe motiv că îi lasă să-i folosească patentele pe care Android le încalcă.

În plus, a crescut baza de utilizatori Office 365 Home Premium, ajungând la 3,5 milioane de abonaţi acum, după ce în circa 6 luni se dublase până la două milioane. Compania nu a oferit prea multe detalii despre computerele sale, adică Surface Pro 2 şi Surface 2, dar a menţionat că cifrele de vânzări aproape că s-au dublat faţă de trimestrul precedent, cu un parcurs bun al Surface RT (după reduceri succesive de preţ). Trebuie menţionat că per trimestru divizia Surface a adus 893 de milioane de dolari, dar costul fabricării şi vânzării s-a ridicat la 932 de milioane de dolari, deci per total a pierdut 39 de milioane de dolari.

Analiştii pun creşterea diviziei pe seama reducerilor de preţ. În fapt, InfoScout, o companie de analiză citată de HuffPost, informează că Surface RT la 200 de dolari a fost cel mai cumpărat produs de Black Friday la Best Buy. În magazinul Microsoft, tableta denumită acum doar Surface se vinde la 300 de dolari.

Află mai multe despre Microsoft:

Bill Gates visează la un viitor interesant: Până în 2035, nu vor mai fi ţări sărace

Bine aţi venit în viitor! Coborâţi? Microsoft a creat un lift care ştie la ce etaj vrei să ajungi

Bancomatele, vulnerabile din cauza încheierii suportului pentru Windows XP

Microsoft, atacată de hackeri: atacatorii au avut acces la mailurile angajaţilor

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:

citeste totul despre: