Microsoft comandă ecrane de 1,5 inci pentru un posibil smartwatch. Care va fi prima firmă care îl va lansa?

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Microsoft a avut în portofoliul gadgetul inteligent SPOT până în 2008 FOTO Cnet Asia
Microsoft a avut în portofoliul gadgetul inteligent SPOT până în 2008 FOTO Cnet Asia

Ultimul nume care intră în lista deja lungă de producători care ar pregăti lansarea unui ceas inteligent este Microsoft. Potrivit „Wall Street Journal”, gigantul din Redmond ar fi comandat deja panourile de 1,5 inci pentru acest dispozitiv.

Luna trecută, Samsung, Google şi, evident, Apple au intrat pe această listă. Deşi un asemenea dispozitiv a existat pe piaţă în ultimii zeci de ani, sub o formă sau alta, pe măsură ce zvonurile legate de Apple s-au înteţit, din ce în ce mai multe companii par a se ralia acestui trend ce pare a reveni.

„Mai devreme în decursul acestui an, Microsoft a cerut producătorilor de componente din Asia să livreze părţi pentru un gadget de tipul unui ceas inteligent. Unul dintre şefii unei asemenea companii a spus că s-a întâlnit cu echipa de cercetare şi dezvoltare de la Microsoft, la Redmond. Nu se ştie însă dacă Microsoft va face acest gadget sau este doar un proiect de cercetare. Compania a cerut ecrane de 1,5 inci”, a declarat o sursă pentru „Wall Street Journal”.

Microsoft nu ar fi la o primă încercare de smartwatch. În 2004, compania a lansat SPOT (Smart Personal Object Technology). Acesta era un ceas pe care se puteau vedea mesaje de pe Windows Messenger, ştiri şi informaţii de la bursă. După ce producţia a fost oprită în 2008, proiectul SPOT a fost abandonat în 2012, scrie „The Verge”

Un concept vechi

Ceasul inteligent nu este un concept nou, el diferă doar pentru că generaţiile din tehnologia s-au schimbat şi au evoluat. În anii ’70 ceasul inteligent era unul digital, cum era Pulsar, achiziţionat de Seiko. Japonezii au fost pionierii dezvoltării unor dispozitive inteligente în anii ’80, care puteau fi conectate la o tastatură şi puteau fi alimentate cu date printr-un sistem wireless magnetic. Aşadar, de-a lungul timpului, ideea de „smartwatch“ nu a fost una neabordată de producători, ci pur şi simplu nu a prins niciodată la public.

În momentul de faţă, Apple, Samsung, LG sau chiar Google ar pregăti ceasuri inteligente. Dar pe piaţa aceasta îi aşteaptă un concurent serios de la o firmă modestă. Pebble realizează dispozitive inteligente cu ecrane din E-Ink, iar totul a fost finanţat prin platforma Kickstarter, unde a reuşit să strângă 10 milioane de dolari. Pebble a produs 85.000 de astfel de ceasuri pe săptămână şi le vinde cu 150 de dolari.

Haideţi să discutăm! Ne puteţi vizita şi pe pagina de Facebook Tech Adevărul. 

Tehnologie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite