Microsoft a anunţat noi funcţii pentru platformele Teams şi Viva destinate lucrătorilor esenţiali

Microsoft a anunţat noi funcţii pentru platformele Teams şi Viva destinate lucrătorilor esenţiali

DESEN Shutterstock

Microsoft a lansat o ediţie specială a raportului Work Trend Index, intitulată "Un nou viitor al lucrătorilor esenţiali, amplificat cu ajutorul tehnologiei", şi a anunţat noi funcţii disponibile în Microsoft Teams şi Microsoft Viva, destinate milioanelor de oameni care asigură funcţionarea serviciilor esenţiale.

Ştiri pe aceeaşi temă

2 miliarde de lucrători din prima linie, din întreaga lume, reprezintă 80% din forţa de muncă globală, iar 88% dintre organizaţii angajează oameni pentru aceste funcţii. Totodată, companiile investesc din ce în ce mai mult în instrumente digitale pentru angajaţi, cu scopul de a moderniza fluxul de lucru, pentru a îmbunătăţi performanţa, cultura şi comunicarea la locul de muncă – astfel, gradul de utilizare a platformei Microsoft Teams de către lucrătorii din prima linie a crescut, lunar, cu 400% începând din martie 2020.

Raportul Work Trend Index dezvăluie informaţii importante, cu impact asupra fiecărui segment de la nivelul forţei de muncă:

  • Existenţa unei culturi organizaţionale bazate pe apreciere devine tot mai importantă: 76% dintre angajaţi simt un ataşament faţă de colegii lor, însă peste 60% dintre aceştia sunt de părere că managementul companiei pentru care lucrează ar trebui să prioritizeze încurajarea procesului de comunicare şi cultura organizaţională. În plus, 51% dintre lucrătorii din prima linie, care nu ocupă poziţii de management, nu se simt apreciaţi ca angajaţi.

  • Lucrătorii din prima linie se află într-un moment important, în care iau în considerare să facă o schimbare: În această perioadă a “Marii Reorganizări” lucrătorii din prima linie încep să se gândească din ce în ce mai mult la job-urile lor, luând în considerare şi o schimbare a locului de muncă. Aceştia îşi doresc salarii şi beneficii mai bune, un echilibru între viaţa profesională şi cea privată şi flexibilitate la locul de muncă.

  • Optimismul în ceea ce priveşte avantajele aduse de tehnologie este ridicat: 63% dintre lucrătorii din prima linie sunt încântaţi de oportunităţile de angajare create de tehnologie. De altfel, tehnologia se plasează pe locul al treilea în lista factorilor despre care ei spun că ar putea contribui la reducerea stresului de la locul de muncă.

  • Există o oportunitate de a reduce sau chiar a elimina decalajul dintre soluţiile şi inovaţiile tehnologice adoptate şi nivelul de pregătire al angajaţilor: 46% dintre lucrătorii din prima linie simt o presiune în a se adapta la noile tehnologii, din teama de a nu-şi pierde locurile de muncă, dar 55% dintre ei mărturisesc că au fost nevoiţi să înveţe din mers să lucreze cu noile tehnologii, fără să aibă acces la sesiuni de pregătire sau practică susţinute de angajatori.

Microsoft a dezvoltat alături de partenerii din industrie noi oferte, funcţii şi capacităţi la nivelul Microsoft Teams şi Microsoft Viva, platforma dedicată managementului angajaţilor şi dezvoltării profesionale lansată de companie la începutul anului trecut, menite să sprijine lucrătorii din prima linie.

  • Microsoft îşi consolidează relaţia cu Zebra Technologies Corp., companie care se ocupă cu dezvoltarea de soluţii digitale inovatoare (software şi hardware, cum ar fi dispozitive mobile robuste cu sistem de operare Android, special concepute pentru lucrătorii din prima linie. Cele două companii livrează aplicaţia Teams Walkie Talkie pe o gamă largă de astfel de dispozitive Zebra, care au inclusiv un buton dedicat push-to-talk (PTT) prin care se poate accesa funcţionalitatea Teams Walkie Talkie. În plus, Teams Walkie Talkie DIGITAL PTT este acum disponibil şi pe toate dispozitivele mobile iOS (în plus faţă de Android).

  • Microsoft îmbunătăţeşte integrarea platformei Teams cu Zebra Reflexis, care conectează soluţiile din gama Reflexis de management al resursei umane cu aplicaţia Shifts din Teams. Astfel, programarea schimburilor şi depunerea cererilor pentru timp liber sunt simplificate şi devin uşor de aprobat de către manageri.

  • Funcţia de a ,,aştepta la rând” pentru programările virtuale este acum disponibilă în Teams, oferind o opţiune unde timpul de aşteptare este actualizat în timp real, iar programările ratate şi întârzierile sunt comunicate, cu scopul de a crea o experienţă transparentă şi fără stres pentru clienţi şi pacienţi.

  • Aplicaţia Viva Connections din Microsoft Teams conectează angajaţii şi lucrătorii din prima linie la cultura, resursele, instrumentele şi noutăţile din cadrul companiei. Colaborarea cu parteneri strategici, precum Workday şi Espressive, înlesneşte accesul la resursele importante şi unifică procesele din departamentul de Resurse Umane sau cel de salarizare.

  • Aplicaţia Viva Learning le permite lucrătorilor din prima linie să descopere, să partajeze şi să urmărească informaţiile direct din Microsoft Teams, ceea ce înseamnă că tuturor angajaţilor le va fi mai uşor să rămână la curent cu training-urile care le sunt recomandate. Noile actualizări facilitează asimilarea informaţiilor utilizând soluţiile dezvoltate de parteneri, cum ar fi SAP SuccessFactors, Cornerstone OnDemand şi Saba Cloud. În acelaşi timp, parteneriatele cu furnizorii de programe de instruire, precum EdCast şi OpenSesame, le oferă lucrătorilor din prima linie numeroase resurse pentru a-i ajuta să îşi perfecţioneze competenţele şi să asimileze informaţii relevante.

  • Echipele de IT se asigură de faptul că dispozitivele pierdute vor putea fi securizate şi localizate cu uşurinţă, ca urmare a îmbunătăţirii procesului de management al dispozitivelor.

În plus, începând cu data de 1 februarie resursele din Microsoft Cloud for Retail vor deveni disponibile. Microsoft Cloud for Retail accelerează creşterea afacerii prin furnizarea de soluţii destinate industriei de retail, care pot fi integrate cu sistemele existente ale comercianţilor. Acesta începe prin unificarea surselor de date de-a lungul procesului de achiziţie şi le permite comercianţilor să maximizeze valoarea datelor lor, astfel încât să îşi poată contura o imagine de ansamblu asupra consumatorului.

Odată conectate, datele şi inteligenţa artificială îi ajută pe comercianţi să înţeleagă mai bine şi să îmbunătăţească experienţa de cumpărare. Oferind experienţe mai relevante de-a lungul întregului lanţ valoric, comercianţii pot construi un lanţ de aprovizionare sustenabil în timp real. Această soluţie include, de asemenea, noile funcţii din Microsoft Teams şi Microsoft Viva.

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre:
Modifică Setările