Lumea ceasurilor inteligente - gadgeturile care vor să devină accesoriu

Lumea ceasurilor inteligente - gadgeturile care vor să devină accesoriu

LG Watch Urbane are Web OS şi conectivitate 4G FOTO Vlad Andriescu

Anul trecut a marcat prima evoluţie constantă a ceasurilor inteligente. La Mobile World Congress 2015, lucrurile avansează şi ceasurile devin mai diversificate.

Ştiri pe aceeaşi temă

Huawei, Asus, Sony, Motorola, LG sau Samsung sunt câţiva producători care au ceasuri inteligente expuse la Mobile World Congress. Unele dintre ele au fost deja lansate pe piaţă, iar unele au văzut lumina zilei la târgul din Barcelona.

În momentul de faţă, nu mai există aproape niciun producător din primii cinci care să nu aibă un ceas inteligent, exceptând Xiaomi, deşi e puţin probabil ca până la finalul anului nu vom vedea un Xiaomi Watch.

Lucrurile interesante şi noi pe care le-am văzut la MWC 2015 sunt Huawei Watch şi LG Watch Urbane, iar Asus ZenWatch e o apariţie mai veche, dar pe care am pus mâna pentru prima oară.

După cum veţi vedea mai jos, producătorii încearcă să facă trecerea de la smartwatch ca gadget, la smartwatch ca accesoriu. Huawei Watch arată bine în poze, dar nu şi pe mână, când analizezi grosimea lui. LG Watch Urbane e un concept interesant, dar e foarte sportiv şi masculin. Iar Asus Zenwatch? Pare de anul trecut. Şi chiar este.

Trendul anului acesta este mimetismul şi imitaţia. Producătorii de gadgeturi, ingineri experimentaţi în dezvoltarea celor mai importante tehnologii, se chinuie să mânuiască tehnica veche de sute de ani a ceasornicarilor. După cum se vede treaba la Mobile World Congress, inginerul mai are până va deveni la fel de priceput ca şi ceasornicarul.

Huawei Watch şi LG Watch Urbane, două concepte diferite

LG Watch Urbane va sosi în două variante, dintre care una are conexiune LTE (similară 4G). E primul ceas din lume cu asemenea viteze de internet (deşi nu ştim la ce vei avea nevoie de ele) şi, mai important decât atât, are un nou sistem de operare, dezvoltat chiar de LG, numit WebOS (pe platforma veche WebOS).

WebOS pe un ceas inteligent înseamnă că sistemul de operare arată diferit şi aplicaţiile seamănă mai mult cu organizarea Apple Watch. La prima atingere ceasul a fost destul de responsiv şi sistemul de operare uşor de folosir, poate chiar mai interesant decât Android Wear, care mereu mi s-a părut un pic prea complicat.

Watch Urbane LTE îţi permite să răspunzi la telefon, să îţi verific mail-ul sau să porţi o conversaţie prin internet, fără a fi conectat în permanenţă la telefonul mobil. Aceasta este următoarea evoluţie a ceasurilor inteligente - să fie dispozitive cât de cât autonome, care să ne ajute să renunţăm la dependenţa de un dispozitiv ca telefonul mobil. Plus, pot fi o extensie, în caz că ni se termină bateria.

Watch Urbane LTE are funcţionalităţi mai bune decât Samsung Gear S, deşi este limitat la ecosistemul sud-coreean. Practic, Urbane e diferit de Huawei pentru că e mai sportiv, arată mai bulky şi versiunea sa superioară renunţă la dependenţa de smartphone.

Android Wear reprezintă doar un prim pas

Huawei Watch e prima incursiune a chinezilor în domeniul ceasurilor inteligente. Cum am vorbit şi ieri, e un ceas la fel de frumos ca Moto 360, dar cu aceleaşi funcţii.

Partea inteligentă e reprezentată de senzorii pe şase axe, care ne pot urmări mişcările mai detaliat şi ne pot oferi statistici mai bune. În rest, ceasul se conectează la orice dispozitiv cu Android şi e ca un ecran de notificări, mail-uri şi browsing foarte simplu.

Interfaţa poate fi modificată prin 40 de moduri diferite, iar pe piaţă vor fi 20 de curele la jumătatea anului, când se va lansa.

Urbane e masculin, destul de mare, dar rotund. În acelaşi timp, Huawei Watch arată mai frumos în poze decât în realitate, acolo unde ar putea fi un pic prea gros.

Asus Zenwatch, un Gear în haine taiwaneze

Zenwatch-ul de la Asus seamănă izbitor cu Samsung Gear. Are Android Wear şi se conectează la orice dispozitiv care suportă ceasurile inteligente cu sistem de operare Google.

Asus Zenwatch a apărut pe piaţă anul trecut în anumite pieţe şi costă 200 de dolari. În România nu l-am văzut, iar acum l-am atins prima oară. E aceeaşi formă dubios ovală ca la Gear, formă pe care eu nu o înţeleg. Nu e nici elegant, nici discret. E ca şi cum ai striga că ai smartwatch.

Zenwatch strigă gadget, nu accesoriu. Distanţa dintre cele două concepte este mare, deşi producătorii încearcă să o strângă. Un telefon a devenit accesoriu prin ubicuitatea lui. O tabletă, surprinzător, rămâne un gadget. Pasul către accesoriu se face prin lejeritatea cu care foloseşti un asemenea device şi prin familiaritatea cu el.

Asus Zenwatch vorbeşte despre lux, dar e u gadget mare şi neluxos. Are sticlă Gorilla Glass 3 şi un display AMOLED, foarte luminos. Ca orice ceas inteligent, are o memorie de 512 RAM, suficientă pentru operaţiunile simple pe care le face şi cântăreşte 50 de grame, puţin ai mult decât Huawei, de exemplu.


Statisticile Android Wear

În 2014 au fost vândute 720.000 de dispozitive inteligente cu Android Wear, varianta Google pentru sistem de operare pe ceasuri inteligente. În total, au fost vândute 4,6 milioane de dispozitive purtabile, potrivit firmei de analiză de piaţă Canalys, citată de Digitimes.

În acelaşi timp, Pebble a vândut un milion de unităţi în 2014. În acelaşi timp, Samsung deţine şefia pe piaţa dispozitivelor purtabile, după ce a lansat şase asemenea dispozitive în 2014.

Un lucru foarte interesant e că Xiaomi a vândut un milion de unităţi de Mi Band. "Deşi Mi Band e un produs cu o marjă mică de profit decât dispozitivele concurenţei, Xiaomi a intrat pe piaţă cu o strategie unică, iar volumele sale arată cât de rapid poate să se mişte pe un segment, bazându-se doar pe piaţa din China", au adăugat cei de la Canalys.
 

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre:
Modifică Setările