Cum va urmări Apple clienţii din peste 250 de magazine, folosind iPhone şi iPad

Cum va urmări Apple clienţii din peste 250 de magazine, folosind iPhone şi iPad

Apple, companie condusă de Tim Cook, pregăteşte un sistem perfect de monitorizare. FOTO Reuters

Apple şi-a încheiat turul lansărilor de produse, dar introduce acum un sistem inovator prin care îşi va urmări clienţii în magazinele fizice. Se numeşte iBeacon şi pe măsură ce află unde eşti, îţi aduce tot felul de informaţii şi oferte. Îţi vor fi însă utile?

Ştiri pe aceeaşi temă

La un magazin Apple Store din Statele Unite ale Americii ajungi cum ajungi, dar din momentul în care ai intrat vei fi monitorizat prin iBeacon. Este un sistem de localizare indoor bazat pe transmisiuni prin Bluetooth disponibil în 254 de magazine ale Apple din SUA. Asta presupune că vei fi „deschis“ ofertelor de tot felul, de la invitaţii la evenimente şi sugestii de produse până la aplicaţii recomandate şi alte informaţii. Toate acestea indiferent de scopul tău în magazin, dar va conta unde te regăseşti, scrie Associated Press, citată de Yahoo! News.

Totuşi, monitorizarea se va face doar dacă eşti de acord şi dacă ai instalată aplicaţia care să facă treaba asta. Dacă eşti de acord cu cele două, atunci Apple vrea să creeze pentru clienţii săi o experienţă augmentată a vizitei în magazin, să fii în permanenţă conectat la ce te-ar putea interesa şi, desigur, să fii la curent cu ceea ce ar vrea să-ţi promoveze vânzătorul. Spre exemplu, dacă stai lângă standul cu iPad, ai putea fi întrebat dacă nu vrei să treci la noul model. Sau să-ţi cumperi o tabletă, în cazul în care n-ai.

AP notează că Apple a instalat într-unul dintre magazine până la 20 de transmiţătoare iBeacon pentru a monitoriza utilizatorii, iar unele dintre acestea sunt tablete şi telefoane care pur şi simplu au primit funcţia odată cu iOS 7 în septembrie. Şi Apple a ajuns să folosească Bluetooth-ul pentru că în interior, în clădiri, nu este de încredere localizarea prin GPS. Posibilităţile de utilizare sunt, practic, nelimitate şi se vor dezvolta tot mai mult în timp.

Aceasta este noua miză pentru vânzători şi publicitari, localizarea precisă a oamenilor în magazine. Există deja tot felul de tehnologii dezvoltate, iar Apple mizează pe iBeacon. Localizarea în interior se bazează, în mare parte, pe WiFi şi Bluetooth. Nu este uitată nici monitorizarea video, de către unele magazine, iar toate aceste tehnologii vor ajunge să comunice între ele, în următorii ani, pentru a furniza tot felul de informaţii sau oferte.

Dacă eu intru într-un magazin, acesta ştie că am făcut asta şi-mi poate oferi o recomandare personalizată prin telefon fix în acel moment. Este ca şi cum ai aduce experienţa Amazon în realitate.

Corey Capasso, preşedinte Nomi, companie care creează profilul unui utilizator folosind şi date din Internet, şi date de navigare prin mall-uri.

Haide să discutăm! Ne poţi vizita şi pe pagina de Facebook „Tech Adevărul“.

Află mai multe:

Monitorizare 2.0: localizare oriunde şi personalizare perfectă cu sistemele care vor fi mai importante decât GPS-ul

FOTO Google arată România despădurită

Google Maps oferă plimbări virtuale prin Veneţia

VIDEO Smartphone-ul ne-a simplificat viaţa eliminând câteva lucruri din ea

citeste totul despre: