Cum îşi protejează românii creaţiile şi câte mărci au fost depuse în 2015

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Paul Cosmovici explică situaţia mărcilor depuse în România.
Paul Cosmovici explică situaţia mărcilor depuse în România.

În 2015, românii au depus cu circa 1.000 de mărci mai puţin decât în anul precedent. Totuşi, cele mai multe sunt în domeniul publicităţii, managementului, educaţiei, activităţilor sportive şi de entertainment, dar şi în tehnologie şi dezvoltare software şi hardware (clasele 41, 35, 42).

România nu are încă o poziţie solidă pe harta ţărilor care îşi protejează proprietatea intelectuală (IP) dacă luăm în calcul numărul de mărci româneşti depuse la nivel local. De la începutul anului 2015 şi până în acest moment au fost depuse peste 7.737 de astfel de mărci prin Oficiul de Stat pentru Invenţii şi Mărci (OSIM) potrivit ultimului Buletin Oficial de Proprietate Industrială (BOPI) din luna noiembrie.

Comportamentul de business cu privire la protejarea proprietăţii intelectuale la nivelul ţării noastre nu s-a schimbat foarte mult, având în vedere că numărul depunerilor de mărci la nivelul României nu a crescut semnificativ de la un an la altul (8659 mărci depuse în 2014).

Paul Cosmovici, specialist în proprietate intelectuală la Cosmovici Intellectual Property, susţine că există, totuşi, aspecte care s-au schimbat în comportamenul românilor, în ultimii ani. ”Firmele româneşti evită tot mai mult depuneri de mărci problematice, cum ar fi mărci foarte apropiate de branduri reputate. Pe de altă parte, decizia privind locul unde trebuie protejată o marcă devine mult mai sofisticată, multe firme acceptând să depună direct la nivel comunitar, sau chiar în jurisdicţii mai îndepărtate, cum ar fi SUA sau China”, explică acesta.

Mai jos este o discuţie cu Paul Cosmovici despre drepturile pe care le avem online

Totodată, sunt mai multe mărci de calitate, căutându-se crearea unor branduri reale, construite profesionist. Astfel, a fost depăşită perioada în care se depuneau mărci pur descriptive, iar OSIM şi-a dezvoltat practica, realizând în prezent o cercetare mai atentă în momentul depunerii. Totuşi, trebuie ţinut cont că acest comportamenteste influenţat şi de contextul european. De asemenea, costul este încă un avantaj al spaţiului comunitar, întrucât printr-o procedură simplă şi un cost rezonabil poate fi protejată o marcă în 28 de state membre. La nivelul Uniunii Europene, în 2015, au fost depuse până acum peste 9.000 de mărci comunitare, prin Oficiul pentru Armonizarea Pieţei Interne (OHIM) potrivit motoarelor de căutare din domeniul IP.

<a href="https://www.facebook.com/adevarultech" target="_blank" rel="nofollow">Hai pe Facebook ca să ştii ce-i nou şi când nu eşti pe site!</a>

Tehnologie



Partenerii noștri

image
canal33.ro
Ultimele știri
Cele mai citite