Compania americană Eaton vrea să folosească baterii auto second-hand pentru a alimenta cu energie stadioane din Europa

Compania americană Eaton vrea să folosească baterii auto second-hand pentru a alimenta cu energie stadioane din Europa

Conglomeratul industrial american Eaton, care utilizează baterii second-hand ale vehiculelor electrice Nissan pentru alimentarea cu energie electrică a unor clădiri, negociază cu până la şase stadioane din Europa pentru a le furniza energie de acest tip, a declarat un reprezentant al companiei, citat de Reuters.

Ştiri pe aceeaşi temă

Eaton, o companie listată la New York care fabrică produse hidraulice, transmisii pentru camioane şi ale produse industriale, a anunţat că piaţa este o nişă şi că ar putea creşte de 20 de ori până în 2022.

Eaton estimează că în regiunea Europa, Orientul Mijlociu şi Africa valoarea acestei pieţe va ajunge la 2,3 miliarde de dolari până în 2025.

Găsirea unei noi utilizări a bateriilor uzate ale vehiculelor electrice devine un motiv de îngrijorare în creştere, odată cu numărul tot mai mare de automobile electrice, care anul trecut au reprezentat 1,5% din cele 86 de milioane dde automobile vândute, potrivit cercetătorilor firmei JATO Dynamics.

Eaton preia celulele bateriilor vehiculelor electrice Leaf ale Nissan şi le reîmpachetează în baterii noi, formând un produs numit xStorage, pentru stocarea energiei destinate clădirilor industriale sau rezidenţiale.

Compania a echipat deja cu aceste baterii Johan Cruyff Arena, legendarul stadion al echipei Ajax, pe lângă alte clădiri, cel mai recent proiect fiind cel destinat stadionului Bislett din Oslo, Novegia, care este alimentat parţial cu panouri solare.

Vicepreşedintele Eaton, Craig McDonnell, a anunţat că 5-6 stadioane de fotbal din Europa ar fi interesate de acest proiect, într-un interviu acordat pe marginea unei prezentări efectuate la stadionul Bislett.

Cu excepţia Tesla, pe care Eaton o consideră o concurentă în afacerile cu stocarea energiei, Eaton discută cu alţi producători auto, pentru extinderea ofertei sale. McDonnell a refuzat să menţioneze nume de companii.

Potrivit Eaton, soluţia sa xStorage este cu 20% mai ieftină comparativ cu o baterie nouă şi fiecare automobil Nissan Leaf poate furniza patru astfel de unităţi. Nissan este printre cei mai mari furnizori de baterii provenite de la vehicule electrice, un alt proiect fiind al BMW, care furnizează baterii second-hand de la vehiculele sale electrice i3 pentru stocarea de energie produsă de ferme eoliene.

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:

citeste totul despre: