Colaborarea dintre IBM şi Visa va transforma aproape orice gadget în POS

Colaborarea dintre IBM şi Visa va transforma aproape orice gadget în POS

Plata în maşini ar putea fi un vis devenit realitate în următorii cinci ani.

Întâi, a fost greu ca oamenii să folosească bancomatele. Apoi, punctele de plată (POS), tehnologia contactless sau chiar să plătească pe internet. Pentru următorii ani, două companii vor să facă din orice dispozitiv conectat la internet o cale de a plăti.

Ştiri pe aceeaşi temă

IBM are computerul Watson, iar Visa experienţă şi o reţea de parteneri şi clienţi pe piaţa de carduri. Cu cele două fonduri va fi dezvoltată tehnologia prin care gadgeturi din Internet of Things (dispozitive conectate la internet) să poată fi folosit pe post de punct de plată. O estimare arată că vor fi create 20 de miliarde de gadgeturi de acest fel în următorii cinci ani.

Colaborarea constă în îmbinarea platformei Watson IoT şi abilităţilor cognitive IBM cu serviciile globale de plăţi ale Visa utilizate de peste trei miliarde de consumatori la nivel mondial. Platforma Watson IoT de la IBM permite companiilor să se conecteze la miliarde de dispozitive, senzori şi sisteme din întreaga lume şi să obţină astfel informaţii relevante pentru acţiunile lor viitoare. Astăzi, platforma este utilizată de peste 6.000 de clienţi IBM care ajută consumatorii să se conecteze la milioane de dispozitive.

Conform planului ai putea, de exemplu, să conectezi maşina la platformă, să fii informat când expiră perioada de garanţie sau certificatul maşinii, sau când trebuie înlocuite anumite piese ale maşinii, şi ai putea comanda ce ai nevoie mult mai simplu. Vei putea chiar plăti alimentarea cu combustibil la benzinărie prin interacţiunea directă dintre maşină şi pompa de combustibil.

Acelaşi principiu se aplică şi în cazul dispozitivelor sportive: un alergător pasionat care foloseşte un cip de alergare fără fir ar putea primi o alertă digitală în momentul în care trebuie să îşi înlocuiască pantofii de alergare, însoţită de o recomandare privind cel mai bun model de pantofi, la cel mai bun preţ, de la magazinul preferat. Pot fi oferite şi alte recomandări relevante şi personalizate, cum ar fi cele legate de nutriţie şi echipamente, în funcţie de performanţele individuale, clima locală şi preferinţele de cumpărături.

E de urmărit un astfel de proiect, mai ales că cele două companii promit securizare într-un domeniu în care atacurile cibernetice au făcut daune însemnate.

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre:
Modifică Setările