Cea mai criticată achiziţie a Facebook: susţinătorii proiectului Oculus Rift de realitate virtuală se consideră trădaţi

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Oculus Rift, proiectul de realitate cumpărat de Facebook, a ajuns şi în România, în 2013. FOTO Răzvan Băltăreţu/Adevărul
Oculus Rift, proiectul de realitate cumpărat de Facebook, a ajuns şi în România, în 2013. FOTO Răzvan Băltăreţu/Adevărul

Facebook tocmai a cumpărat, cu două miliarde de dolari, o companie de realitate virtuală. A fost suficient ca lumea să reacţioneze şi nu în cele mai frumoase moduri. De la creatorul Minecraft la susţinătorii de pe Kickstarter, foarte mulţi oameni au avut de criticat tranzacţia.

Facebook a anunţat că va cumpăra Oculus Rift, proiectul de realitate virtuală susţinut pe Kickstarter, fiind unul dintre marile succese ale acestei platforme de crowdfunding. Chris Dixon, unul dintre investitorii care au mizat pe Oculus Rift, susţine că tranzacţia este similară mutării Google din 2005, când a achiziţionat Android. „A băgat în ceaţă mulţi oameni la acel moment. Facebook crede că realitatea virtuală va fi următoarea mare platformă, la fel cum dispozitivele mobile au devenit în ultimii ani, şi încearcă să fie printre primii încă de la început“, a afirmat Dixon.

Totuşi, aprecierea lui Dixon sau oportunităţile pentru Oculus nu mulţumesc şi alţi oameni. Primul pe listă este Markus „Notch“ Persson, creatorul celebrului joc Minecraft. El plănui o versiune a acestui titlu pentru Oculus Rift, dar acum spune că nu va face aşa ceva, nu îi place Facebook. Minecraft este o vedetă printre jocuri, fiind lansat în 2009 şi reuşind să vândă circa 14 milioane de copii pe PC şi alte 35 de milioane de copii pe platforme ca iOS, Xbox sau PlayStation. „Eram aproape să lansăm o versiune Minecraft pentru Oculus. Acum, am anulat acel plan“, a spus Persson pe Twitter.

Oculus Rift s-a susţinut prin finanţare pe Kickstarter, iar acum unii dintre acei early adopters se plâng în comentarii pe platformă şi spun că nu e corect ca produsul să fie vândut către Facebook. „Mulţumim că ne-ai vândut, Palmer! Nu ai fi putut găsi o companie mai proastă. De ce nu te-ai dus direct la NSA?“, comentează unul dintre susţinători. Proiectul a fost finanţat cu aproape 2,5 milioane de dolari cu ajutorul banilor veniţi de la aproximativ 9.500 de oameni.

„Mă simt înşelat. Am susţinut un proiect care ar fi trebuit să fie următorul pas în gaming. Acum îmi vreau banii înapoi. Proastă mişcare, Palmer“, scrie un alt susţinător al proiectului. Acest Palmer la care fac referire oamenii este Palmer Luckey, fondatorul Oculus Rift. „Sunt impresionat, de regulă, produsele trebuie să fie întâi populare pentru a fi apoi preluate şi distruse de companiile plasatoare de reclame. Asta trebuie să fie o premieră“, spune un alt utilizator Kickstarter.

„Şi eu îmi vreau cei 10 dolari înapoi. Nu vreau realitate virtuală în Facebook“, scrie şi Tim Pettigrew. „Nu aş fi oferit NICIODATĂ vreun cent către Oculus, dacă ştiam că vă vindeţi către Facebook. Ne-aţi vândut şi pe noi toţi. Sper ca asta să devină un eşec răsunător atât pentru Oculus, cât şi pentru Facebook“, critică şi John Wolf mişcarea Oculus.

Totuşi, nu toţi văd lucrurile doar în negru, alţii mai găsesc nuanţe de gri. „Nu înţeleg de ce toată lumea e supărată. Facebook va spori resursele de care dispune Oculus. Este stupid să crezi că va deveni o platformă dedicată publicităţii. Facebook este suficient de inteligentă pentru a vedea viitorul, aşa cum şi noi am susţinut proiectul din acelaşi motiv (...)“, spune Jeff McMorris. „Succes pentru echipa Oculus, acum trebuie să construiască viitorul şi să le arate tuturor neîncrezătorilor de ce această veste e bună“.

Dacă FarmVille nu mai e aşa de popular, poate OculusVille va fi.

image

Palmer Luckey, poate unul dintre cei mai urâţi oameni care au activat vreodată pe Kickstarter, a vorbit despre această achiziţie cu cei de la The Verge şi a explicat anumite puncte de vedere, de ce a ales să vândă şi ce plănuieşte în viitor. „(...) până acum, ne-am bazat pe piaţa dispozitivelor mobile, am folosit hardware din această piaţă. Dar pe măsură ce realitatea virtuală se dezvoltă tot mai mult, strategia potrivită prevede că avem nevoie de hardware special pentru realitatea virutală. Realitatea virtuală foarte bună e diferită de cerinţele tehnice pentru telefoanele foarte bune“, a spus fondatorul.

Pentru viitor, el susţine că astfel de căşti vor deveni mai ieftine şi mai bune, iar o astfel de achiziţie aşa ceva va aduce. „Strategia nu s-a schimbat, doar că acum putem face mai multe lucruri pe care le voiam. Astfel, Rift va deveni mai bună şi mai ieftină, atât pe termen scurt, cât şi pe termen lung. Mai mult, vom putea aloca mai multe resurse creării de conţinut“, a completat el.

Mai jos sunt şi reacţii de pe Twitter ale diverşilor oamenilor care au ceva de spus cu privire la această achiziţie:

Până eşuează Facebook cu Oculus Rift, dacă asta se va întâmpla vreodată, te invităm pe pagina „Tech Adevărul“ pentru comentarii şi alte idei

Află mai multe: 

Facebook a cumpărat Oculus. 2 miliarde de dolari, iar reţeaua ta socială intră pe piaţa realităţii virtuale

FOTO VIDEO „Adevărul“ a testat realitatea virtuală la IMWorld 2013

Casca de realitate virtuală Oculus Rift va fi compatibilă cu următoarea generaţie de smartphone-uri

Tehnologie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite