Câte gadgeturi se vând în România? 2014, un an în care cumpărăm mai puţin

Câte gadgeturi se vând în România? 2014, un an în care cumpărăm mai puţin

Tabletele sunt printre cele mai vândute gadgeturi din România

Cum arată piaţa locală de gadgeturi? Românii au cumpărat intens în 2012 şi în 2013, dar ritmul se reduce în acest moment. 2014 va fi un an al maturizării, cu o creştere mai mică.

Ştiri pe aceeaşi temă

Ultimele două studii şi informaţii despre piaţa locală, unul publicat la evenimentul de lansare a dongle-ului Free Stream de la E-Boda şi celălalt publicat de evoMAG arată o scădere a creşterii.

Piaţa locală are încă energie, cele mai cumpărate produse sunt telefoanele, tabletele şi televizoarele. Pe piaţa telefoanelor, cele inteligente deja au întrecut feature phone-urile, pe fondul ieftinirii şi diversităţii ofertelor.

Piaţa de tablete din România

În ultimii doi estimările de creştere au fost corecte. În 2012 piaţa s-a terminat la 200.000 de unităţi. În 2013 a fost scenariul cel mai optimist şi piaţa s-a dus la 550.000 de unităţi, potrivit datelor prezentate de directorul E-Boda, Alexandru Bădoiu. Pentru 2014 vorbim de o piaţă de 800.000.

Piaţa de smartphone-uri în România

În 2012 au fost 750.000 de unităţi, iar în 2013 au fost 1,5 milioane de unităţi. Pentru 2014, Alexandru Bădoiu crede că vor fi mult peste 2 milioane de telefoane. 55% din telefoane au fost smart. “Sunt 2 milioane de telefoane, 800.000 de tablete, mai sunt şi laptopurile. Sunt peste 3 milioane de produse digitale în România”, a mai spus şeful E-Boda.

Cum arată piaţa mondială de dispozitive? Creşterile sunt ca în imaginea de mai jos.

Creştere mică, potrivit evoMAG

Industria locală de IT&C a crescut în ultimele trei luni cu aproximativ 10%. 2014 are un ritm de creştere mai mic decât în anii trecuţi. Valoarea pieţei a ajuns la 90-100 de milioane de euro în primele trei luni. Potrivit unui studiu evoMAG, produsele cele mai bine vândute au fost smartphone-urile, tabletele, laptopurile şi televizoare. Piaţa de telefoane mobile va creşte anul acesta cu maximum 40%, potrivit studiului, pe fondul erodării preţului.

“Un alt factor care sprijină dezvoltarea acestui segment ţine de lansările tot mai numeroase din partea producătorilor. Vorbim de producătorii mari: Samsung, Apple, Sony, LG care anunţă permanent noi lansări de produse, dar si de dezvoltarea companiilor din categoria B, în special companii româneşti, care au produse de o calitate tot mai bună, înglobează tehnologie nouă în echipamentele pe care le aduc în piaţă si oferă şi preţuri mai mici”, a declarat Mihai Pătraşcu, CEO evoMAG.

Revirimentul normal se va produce în perioada aceasta, înainte de Paşti, când va exista o creştere de 20%, în comparaţie cu o persoană obişnuită din an.

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre:
Modifică Setările