Câte gadgeturi se vând în România? 2014, un an în care cumpărăm mai puţin

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Cum arată piaţa locală de gadgeturi? Românii au cumpărat intens în 2012 şi în 2013, dar ritmul se reduce în acest moment. 2014 va fi un an al maturizării, cu o creştere mai mică.

Ultimele două studii şi informaţii despre piaţa locală, unul publicat la evenimentul de lansare a dongle-ului Free Stream de la E-Boda şi celălalt publicat de evoMAG arată o scădere a creşterii.

Piaţa locală are încă energie, cele mai cumpărate produse sunt telefoanele, tabletele şi televizoarele. Pe piaţa telefoanelor, cele inteligente deja au întrecut feature phone-urile, pe fondul ieftinirii şi diversităţii ofertelor.

Piaţa de tablete din România

În ultimii doi estimările de creştere au fost corecte. În 2012 piaţa s-a terminat la 200.000 de unităţi. În 2013 a fost scenariul cel mai optimist şi piaţa s-a dus la 550.000 de unităţi, potrivit datelor prezentate de directorul E-Boda, Alexandru Bădoiu. Pentru 2014 vorbim de o piaţă de 800.000.

Piaţa de smartphone-uri în România

În 2012 au fost 750.000 de unităţi, iar în 2013 au fost 1,5 milioane de unităţi. Pentru 2014, Alexandru Bădoiu crede că vor fi mult peste 2 milioane de telefoane. 55% din telefoane au fost smart. “Sunt 2 milioane de telefoane, 800.000 de tablete, mai sunt şi laptopurile. Sunt peste 3 milioane de produse digitale în România”, a mai spus şeful E-Boda.

Cum arată piaţa mondială de dispozitive? Creşterile sunt ca în imaginea de mai jos.

image

Creştere mică, potrivit evoMAG

Industria locală de IT&C a crescut în ultimele trei luni cu aproximativ 10%. 2014 are un ritm de creştere mai mic decât în anii trecuţi. Valoarea pieţei a ajuns la 90-100 de milioane de euro în primele trei luni. Potrivit unui studiu evoMAG, produsele cele mai bine vândute au fost smartphone-urile, tabletele, laptopurile şi televizoare. Piaţa de telefoane mobile va creşte anul acesta cu maximum 40%, potrivit studiului, pe fondul erodării preţului.

“Un alt factor care sprijină dezvoltarea acestui segment ţine de lansările tot mai numeroase din partea producătorilor. Vorbim de producătorii mari: Samsung, Apple, Sony, LG care anunţă permanent noi lansări de produse, dar si de dezvoltarea companiilor din categoria B, în special companii româneşti, care au produse de o calitate tot mai bună, înglobează tehnologie nouă în echipamentele pe care le aduc în piaţă si oferă şi preţuri mai mici”, a declarat Mihai Pătraşcu, CEO evoMAG.

Revirimentul normal se va produce în perioada aceasta, înainte de Paşti, când va exista o creştere de 20%, în comparaţie cu o persoană obişnuită din an.

[<a href="//storify.com/vladandriescu3/telefoane-mobile-in-romania" target="_blank">View the story "Telefoane mobile în România" on Storify</a>]

Tehnologie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite