Alianţă istorică şi disperată între rivalele Sony şi Panasonic

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Rivale de moarte în trecut, japonezii de la Panasonic şi Sony au renunţat la conflictul de pe piaţă şi au format o alianţă pentru producerea de ecrane de tip OLED, într-o încercare disperată de a recâştiga terenul pierdut în faţa sud-coreenilor de la LG şi Samsung pe piaţa televizoarelor.

Cele două companii au anunţat ieri că vor porni un parteneriat pentru dezvoltarea tehnologiilor care vor fi folosite la realizarea ecranelor OLED, de ultimă generaţie. Obiectivul celor doi giganţi este tăierea costurilor de fabricare şi scoaterea pe piaţă a unor dispozitive accesibile anul viitor.
 
Această mişcare, anunţă presa britanică, vine ca urmare a evoluţiei celor de la Samsung pe piaţa televizoarelor. Firma sud-coreeană are aproape 20% din cota de piaţă. În plus, Samsung plănuieşte să intre pe piaţa dispozitivelor cu ecran OLED (organig light-emitting diode). Această tehnologie este diferită de cea LCD şi oferă un display mai clar şi mai realistic. Până acum limitată la ecranele de mici dimensiuni, aceasta a început să fie folosită şi pe scară mai largă, la ecranele mai mari.
 
Loviţi de această perspectivă, japonezii, în scădere liberă (Sony a ajuns pe locul trei în clasamentul producătorilor de televizoare conform ultimului studiu DisplayBank), au decis să uite de rivalitate şi să producă ecrane identice, dar mai ieftine la nivel industrial.
 
Analiştii de la Fitch Ratings au declarat că această mişcare denotă colapsul industriei de tehnologie japoneză, dar că mişcarea este bună, chiar dacă foarte târzie. „Deşi cererea de gadgeturi cu ecrane OLED nu este încă foarte clară, fără investiţii din partea japonezilor, aceştia ar fi putut să rămână în urma pieţei şi să pornească abia când aceste televizoare ar fi fost populare, când ar fi fost prea târziu“, au mai spus cei de la Fitch.
 
Şi Sony şi Panasonic au raportat pierderi la finalul anului fiscal, pe 31 martie, loviţi fiind mai ales de competiţia din Coreea de Sud. Acest lucru s-a întâmplat chiar dacă Sony a fost prima firmă care a vândut un televizor cu OLED, în 2007. Acesta nu a fost un succes, mai ales că avea doar 11 inci, dar a dat startul popularizării acestei tehnologii. 

Tehnologie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite