Alianţa imposibilă: Jobs a declarat IBM cel mai mare inamic, Tim Cook încheie un parteneriat cu această companie

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Tim Cook, directorul Apple, a încheiat un parteneriat cu IBM. FOTO Reuters
Tim Cook, directorul Apple, a încheiat un parteneriat cu IBM. FOTO Reuters

În urmă cu 30 de ani, Steve Jobs, pe atunci director şi cofondator Apple, numea IBM cel mai mare rival al companiei sale şi îl vedea precum Big Brother din romanul „1984“ al lui George Orwell. În 2014, Steve Jobs nu mai e, iar Tim Cook, actualul director, a adus IBM drept un partener apropiat.

Noul parteneriat între Apple şi IBM speră să sporească semnificativ prezenţa dispozitivelor Apple în mediul corporate. Acolo unde, până prin 2010, BlackBerry domina. Între timp, strategia bring your own device este cea mai îndrăgită de angajaţi, care presupune că îţi poţi aduce dispozitivul tău, iar compania îl integrează în ecosistemul său. IBM „se pricepe“ la business, pe când Apple livrează dispozitive populare în rândul tuturor categoriilor de utilizatori.

Playtech informează că parteneriatul între Apple şi IBM vizează aducerea unui număr cât mai mare de iPhone-uri şi iPad-uri în mâinile corporatiştilor. În acest context, IBM a fost de acord să creeze peste 100 de aplicaţii enterprise exclusiv pentru iOS. În acelaşi timp, a promis că va dezvolta noi servicii de cloud computing dedicate exclusiv smartphone-urilor şi tabletelor ieşite din Cupertino. Tot IBM, de acum înainte, va include dispozitive Apple în pachetele sale de soluţii IT complete pe care le comercializează.

9to5mac prezintă o scrisoare trimisă de Tim Cook angajaţilor. „Acest parteneriat global aduce într-un singur loc integrarea software şi hardware şi uşurinţa în folosire a dispozitivelor Apple cu înţelegerea foarte bună pe care o are IBM în ceea ce priveşte mediul enterprise, prin software şi analize pe baze de date foarte mari“, scrie Cook. „Aducem într-un singur loc analiza de tip big data a IBM cu securitatea dispozitivelor cu iOS, acum şi cu scanner de amprentă, care oferă o deschidere foarte mare pentru Apple“, mai scrie Cook.

Şi în stilul său caracteristic, Phil Schiller, directorul de marketing al Apple, susţine într-un mesaj publicat pe Twitter că ceea ce IBM şi Apple realizează acum reprezintă redefinirea mobilităţii în companii.

Pe 24 ianuarie 1984, Steve Jobs era pe scenă în California şi prezenta ceea ce el considera a fi cel mai de succes produs al Apple, cel care avea să facă din această companie un gigant peste IBM. La acea conferinţă a fost difuzată şi una dintre cele mai cunoscute reclame, inspirată din romanul „1984“ al lui George Orwell. Totuşi, computerul revoluţionar costa aproape 2.500 de dolari şi nu se ridica la înălţimea promisiunilor.

„Big Brother“ era IBM, un frate mai mare şi mai rău care strica piaţa computerelor personale, cel puţin în ochii lui Jobs. Iar Apple era compania tânără, cea care putea schimba piaţa şi, de ce nu, lumea. O fată blondă scapă din „turma“ de angajaţi şi aruncă un ciocan spre un ecran imens din care le vorbeşte ei şi altora ca ea „Fratele cel mare“. Acesta e începutul unei noi lumi, cel puţin una după cum a sperat Steve Jobs. N-a fost nicidecum aşa.

Celebra reclamă din 1984.

Acum, trei decenii mai târziu, Tim Cook conduce compania aşa cum Steve Jobs probabil că n-ar fi făcut-o niciodată. Cel mai mare parteneriat pe care Jobs l-a încheiat vreodată a fost cu Microsoft, la finalul anilor '90, când gigantul din Redmond i-a oferit 150 de milioane de dolari pentru a-şi rezolva problemele. După cum Schiller şi Cook afirmă, parteneriatul cu IBM este într-adevăr un pas important pentru viitor.

Acum, Apple nu mai este doar un furnizor de gadgeturi „pentru copii“, „pentru snobi“, ci devine „prietenos“ oficial şi cu mediul enterprise. Asta şi după ce Samsung a creat Knox, soluţia de securizare care să aducă dispozitivele sale în mai multe companii şi buzunare de CEOs.

Tehnologie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite