CES 2013: Dispozitive revoluţionare ce pot fi purtate ca accesorii

CES 2013: Dispozitive revoluţionare ce pot fi purtate ca accesorii

Aceşti ochelari promit să înlăture oboseala din urma diverenţelor de fus orar, să crească energia corpului sau să elimine insomnia, cu ajutorul acţiunii unui LED verde la nivelul ochilor FOTO Reuters

Senzorii şi tehnologia computerizată cu care ne-am obişnuit la telefoanele inteligente au început să fie utilizate şi la conceperea unor dispozitive ce pot fi purtate de oameni şi care au noi utilizări.

Ştiri pe aceeaşi temă

BBC a trecut în revistă câteva dintre aceste inovaţii prezentate la editia din 2013 a târgului de tehnologie CES, care se desfăşoară la Las Vegas.

Ochelarii inteligenţi

Google a provocat entuziasm după ce a anunţat că lucrează la un proiect inovator: ochelarii „Project Glass“, care îşi propun să aducă toate marile servicii Google pe interiorul unei lentile. Dar Google are deja competiţie: cei de la Vuzix au prezentat modelul lor de ochelari inteligenţi, ce urmează să fie lansaţi pe piaţă.

Setul cu ochelari afişează un mic ecran color în faţa ochiului drept al utilizatorului, ce poate fi controlat prin apăsarea unor butoane poziţionate aproape de ureche sau prin smartphone.

Îţi place berea şi te afli în New York. Poţi întreba ochelarii dacă există vreun local prin apropiere. Se activează aplicaţia, iar camera îţi va arăta o săgeată care indică drumul. O altă posibilitate este să-i pui la ochi când ai un meniu într-o limbă străină. Ochelarii îţi vor traduce şi aşa poţi să ştii ce mănânci“, a explicat Paul Travers, directorul Vuzix, utilitatea lor.

Publicul mai are de aşteptat să vadă dacă ochelarii M100 vor îndeplini toate promisiunile, până la lansarea din vara aceasta.

Ajutorul atletului

Între timp, un alt dispozitiv cu display a intrat pe piaţa americană. „Screeneye X“, dezvoltat de compania „O-synce“, este un vizor care arată două numere, în stilul unui ceas digital. Poate fi fixat să reprezinte viteza unui atlet, ritmul cardiac, timpul rămas, distanţa parcursă sau alte date care sunt măsurate de senzori conectaţi la vizor prin unde radio.

Atleţii profesionişti se antrenează cu ajutorul calculatoarelor de ani de zile, dar Stephen Maris, cel responsabil de lansarea „Screeneye X“, spune că pregătirea inovaţiei pentru public a fost ajutată foarte mult de reţele de socializare. „Oamenilor le place să împărtăşească ce fac, iar prin digitalizarea acestor informaţii le va fi mai uşor“, spune Maris.

Ceasul deştept

Încă este devreme pentru astfel de produse, dar pe viitor ele se pot dovedi extrem de profitabile pentru producătorul lor. Compania de consultanţă tehnică iSupply spune că se vor vinde anual peste  92 de milioane de dispozitive tehnologice pe post de accesorii.

Pebble Technology a prezentat la CES noul său ceas deştept. Computerul care poate fi purtat la încheietura mâinii va avea aplicaţii pe monitorul special ales să poată fi vizibil şi în lumina directă a soarelui. Dispozitivul va putea rezista o săptămână fără a fi reîncărcat. Directorul Eric Migicovsk spune că este „încrezător că ceasurile deştepte şi alte dispozitive care pot fi purtate vor avea o importanţă din ce în ce mai mare în viaţa noastră de zi cu zi. Am observat că există o cerere imensă de însoţitori mobili care să asigure trimiterea de mesaje, notificări, alerte, într-o manieră accesibilă“.

Obiecte“ pierdute

Un semn că tehnologia este pe val îl constituie şi faptul că invenţiile încep să fie dedicate copiilor şi animalelor de companie. Aşa este „StickNFind“ („Ataşează şi găseşte“), care poate fi ataşat la zgarda animalului de companie, pentru a fi mult mai uşor de localizat. Dispozitivul este dotat cu un cip Bluetooth, cu senzor de temperatură şi baterie şi este proiectat pentru a fi folosit împreună cu o aplicaţie de smartphone, care arată o imagine radar ce acoperă o rază de 60 de metri.

Dezvoltatorul proiectului spune că dispozitivul le este mai de folos părinţilor, care îl pot folosi dacă se pierd de copilul lor într-o mulţime, prin transmiterea unui semnal atunci când acesta se îndepărtează.

Co-fondatorul Jimmy Buchheim spune că inovaţia a fost inspirată de un incident în care a fost implicată fiica sa. „Când avea trei ani, a vrut să se joace de-a v-aţi ascunselea într-un magazin şi s-a pitit după nişte cutii. Managerii au fost nevoiţi să închidă secţiunea respectivă şi toată lumea o căuta. Dacă ar fi avut abţibildul, am fi găsit-o imediat.“

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre: