Când cade Black Friday 2015, cel mai mare eveniment de shopping online

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Black Friday a fost asimilată şi de lanţuri de magazine din România din 2011 şi capătă din ce în ce mai multă amploare. Noi îţi spunem când cade Black Friday 2015, să ai timp să pui bani de-o parte dacă doreşti ceva la preţ mai mic.

Black Friday 2015 cade, în România, pe 20 noiembrie. Cel “tradiţional” va fi pe 27 noiembrie. Decizia eMAG din 2013, după cum a explicat directorul Iulian Stanciu, a fost susţinută de ideea de a livra produsele înainte de 1 decembrie. Black Friday 2015 se va desfăşura atât online, cât şi offline, iar cel mai puternic sector va continua să fie electroIT, urmat de fashion şi celelalte categorii.

Dacă n-ai cumpărat până acum ceva cu ocazia acestui eveniment, Black Friday 2015 ar putea fi momentul să începi. Dincolo de asta, ar fi drăguţ să ştii unde a apărut, de ce se numeşte aşa şi ce succes are la noi.

Românii, popor credincios, respectă, desigur, tradiţia cu vinerea neagră din Săptămâna Patimilor. Există astfel vinerea neagră care te eliberează de păcate, dar din 2011 avem şi o altfel de vineri neagră, care te eliberează de… bani. Doar că îi zicem în engleză şi a venit din Statele Unite ale Americii.

Când cade Black Friday 2015 în România

Black Friday a apărut în Statele Unite ale Americii şi este încă din 1966 vinerea de după Ziua Recunoştinţei. Numele vine de la profitul mai mare pe care comercianţii îl trec în registre de contabilitate, unde pierderile erau cândva notate cu cerneală roşie, iar câştigurile cu negru. Tradiţia s-a păstrat şi în software-ul de gestiune folosit ulterior. Aşa a rămas numele de Black Friday.

Din 2013, Black Friday începe în România în penultima săptămână din noiembrie. A fost decizia eMAG şi, cum este cel mai mare magazin online din România, majoritatea celorlalte magazine i-au urmat exemplul. Altele au desfăşurat şi un Black Friday “tradiţional”, în ultima vineri, dar au fost mai puţine şi reducerile mai mici. Urmând exemplul eMAG din 2013 şi 2014, vom avea din nou două evenimente Black Friday.

Care este “spiritul” Black Friday

În fiecare an, odată cu organizarea evenimentului, cozile sunt interminabile şi sunt peste tot. Pe scurt, asta înseamnă Black Friday. Curierii sunt mai grăbiţi, comenzile mai multe, traficul online creşte şi la fel creşte şi profitul magazinelor. Traficul rutier, în mod evident, devine un coşmar, aşa că totul se asortează cu negru. Vinerea neagră devine o zi de-a dreptul neagră. Americanii nu o consideră "sărbătoare" legală, însă multe companii americane dau liber în ziua respectivă pentru ca angajaţii să umble prin magazine.

Iulian Stanciu, director şi cofondator eMAG, a adus Black Friday la noi în ţară, studiind concepte precum Amazon de la americani, Rakuten de la japonezi sau Alibaba din China. Anul trecut, în primele cinci ore de la startul Black Friday, au fost vândute 335.000 de produse în valoare totală de peste 125 milioane de lei, scria Playtech la vremea respectivă. În total, magazinul a reuşit să vândă produse în valoare de peste 165 de milioane de lei, pornind de la 7.50 dimineaţa.

Mai este aproape o lună până la Black Friday, aşa că din ce în ce mai multe magazine îşi fac selecţia de produse disponibile, în speranţa că poate fură startul. Va fi interesant de urmărit cum merg lucrurile anul acesta şi dacă vor mai exista eventuale scăpări de zerouri în minus la preţuri, spre deliciul celor care au devenit fani înfocaţi al evenimentului. Totuşi, un lucru este cert: companiile au învăţat să investească în infrastructura site-urilor pentru a nu mai avea momente de “cădere”.

<a href="https://www.facebook.com/adevarultech" target="_blank" rel="nofollow">Hai pe Facebook ca să ştii ce-i nou şi când nu eşti pe site!</a>

Tehnologie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite