Mihail Marcu, MedLife: „Vrem clinici în fiecare oraş de peste 300.000 de locuitori”

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Mihail Marcu, preşedinte MedLife
Mihail Marcu, preşedinte MedLife

Strategia pe 2013 a  MedLife, cel mai mare operator de servicii medicale private, se poate rezuma în două cuvinte: extindere agresivă. Mihail Marcu, preşedintele MedLife, spune că anul acesta va deschide clinici şi spitale în fiecare mare oraş al României, de peste 300.000 de locuitori.

În acest moment, Bucureştiul aduce 85% din veniturile companiei, estimate la 60 de milioane de euro  pentru anul trecut. Reţeaua MedLife are puncte de prezenţă şi în Braşov, Arad, Timişoara, Oradea şi Cluj-Napoca.

Dacă în 2011, strategia MedLife a însemnat extinderea pe nişe noi (au fost inaugurate DermaLife, Spitalul de Pediatrie, Spitalul de Ortopedie, Maternitatea Eva din Braşov), acum a venit vremea acoperirii teritoriale.   

Logica extinderii teritoriale este atragerea de clienţi noi, dar şi completarea serviciilor oferite celor existenţi. Acum, operatorul privat are un milion de clienţi plătitori (aceştia sunt plătitori cash, adică nu au abonamente corporate sau asigurări individuale).  Astfel, creşterea numărului de clinici poate fi un atu şi pentru încheierea unor parteneriate cu societăţile de asigurare private.

De altfel, astăzi, MedLife a lansat împreună cu Generali o asigurare privată de sănătate al cărei preţ porneşte de la 45 de lei pe lună. În baza acesteia clienţii beneficiază, printre altele, de intervenţii chirurgicale, spitalizare şi servicii de imagistică.    

Plasarea companiei pe primul loc în ierarhia operatorilor privaţi indică faptul că extinderea a fost şi până acum o prioritate pentru companie. Mihail Marcu admite că a avut intenţia de a duce MedLife şi peste graniţă. ”Am fost să prospectăm piaţa în ţări precum Serbia sau Croaţia. În Serbia chiar am vrut să cumpărăm un operator, însă discuţiile nu s-au concretizat”, detaliază Marcu.

Recesiunea şi legislaţia incompletă şi imprevizibilă pe zona de asigurări de sănătate sunt cauze pentru care ritmul de creştere a pieţei de servicii private va scădea la sub 10% pentru anii următori. Anul trecut, vânzările cumulate ale operatorilor privaţi au fost de 500 de milioane de euro, adică 10% din valoarea serviciilor medicale publice. De precizat că în 2012 reţeua MedLife a avut o creştere a vânzărilor de circa 20%. Pentru 2013, Marcu nu poate da o estimare, pentru că ritmul deschiderilor de unităţi noi este, deocamdată, greu de prezis.

Familia Marcu a fondat MedLife în urmă cu peste 15 ani, dar între timp acţionariatul s-a schimbat de mai multe ori. Acum, familia fondatoare deţine controlul cu 51%, restul acţiunilor fiind împărţite între Societe Generale Asset Management (Value 4Capital) şi IFC, divizia de investiţii a Băncii Mondiale.  La sfârşitul lui 2012, compania avea 63 de clinici, laboratoare, centre medicale şi spitale. 

Sănătate



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite