VIDEO Lungul drum pe care îl parcurge un medicament din laborator până în rafturile farmaciei

Lungul drum pe care îl parcurge un medicament din laborator până în rafturile farmaciei

În cazul medicamentelor inovative, din momentul descoperirii unei molecule până când produsul derivat din aceasta ajunge pe piaţă, un producător farma trebuie să facă o investiţie care variază între 800 de milioane şi un miliard de dolari, estimează Almin Adzovic, directorul MSD România şi preşedintele Local American Working Group (LAWG) – asociaţie care reuneşte zece mari companii din domeniu.

Ştiri pe aceeaşi temă

„Această sumă merge în descoperirea moleculei, testarea sa şi autorizare”, explică Adzovic. De asemenea, există costuri cu educarea medicilor pentru a folosi noul medicament. Trebuie ţinut cont şi de faptul că nu toate moleculele descoperite pot fi folosite comercial. ”În 99,9% din cazuri se întâmplă asta”, adaugă preşedintele LAWG. 

Producătorii trebuie să-şi amortizeze investiţia pentru un produs inovator (original) în 20 de ani, perioadă după care acesta devine generic. În cazul genericelor, structura de cost este diferită, în sensul că producătorii sunt absolviţi de investiţiile în cercetare şi dezvoltare.

LAWG este afliaită la Pharmaceutical Research and Manufacturers of America, asociaţie ai cărei membri au investit în România 100 milioane de euro, doar în 2010. Banii au mers către cercetarea în domeniul biofarmaceutic. 

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre: