Depresia şi boala Parkinson. Sfaturi pentru a diminua stările depresive

Depresia şi boala Parkinson. Sfaturi pentru a
diminua stările depresive

Stările depresive care însoţesc boala Parkinson pot fi diminuate, dau asigurări specialiştii

Aproape 90% din pacienţii cu Parkinson suferă de tulburări neuropsihice care rămân de multe ori nediagnosticate şi netratate corespunzător. Depresia este o tulburare frecventa.

Ştiri pe aceeaşi temă

Două treimi din pacienţii cu Parkinson suferă de tulburări ale dispoziţiei, iritabilitate, apatie, halucinaţii, psihoză, disfuncţii cognitive. Ce se poate face în astfel de situaţii?

Sfaturi pentru a diminua stările depresive

Specialiştii care au trata persoane depresive cu boala Parkinson recomandă ca pacientul să fie atent la gândurile sale şi atunci când remarcă apariţia unor gânduri supărătoare, să le testeze pentru a vedea dacă sunt adevărate sau nu şi să le înlocuiască cu unele mai potrivite.

Pacientul se poate implica în activităţi care îi fac plăcere – cum ar fi de exemplu vizionarea unui film sau ascultarea unei melodii, efectuarea unui exerciţiu de relaxare sau chiar o conversaţie cu cineva - pentru a distrage atenţia de la gândurile negative.  Psihologii îndeamnă la găsirea de soluţii la probleme pentru că nu ajută să te plângi mereu că e greu.

Încearcă să accepţi situaţia aşa cum este, este următorul îndemn al specialiştilor. Apariţi abolii vine cu numeroase schimbări, atât de ordin fizic, cât şi emoţional. În loc să percepi situaţia ca pe o catastrofă, încearcă să o accepţi aşa cum este. Astfel, frustrările şi nemulţumirile se vor diminua şi pacientul va putea aborda mai eficient provocările zilnice.

Fii flexibil! Trăieşte într-o lume a preferinţelor şi nu într-una a obligaţiilor. „Mi-ar plăcea să...“ „Aş dori să...“ în loc de „Trebuie să...“ „Vreau să...“

Implică-te în activităţi care îţi fac plăcere

Este important pentru sănăttea fizică şi mintală a pacientului cu Parkinson să fie realist privitor la ce poate să facă şi ce nu şi să-şi planifice bine ziua. În caz contrar, ar putea deveni dezamăgit sau tot timpul frustrat.

Stabilirea priorităţilor este importantă, iar sarcinile mai puţin importante să fie lăsate deoparte. În lista activităţilor importante trebuie să se regăsească şi cele recreative.

Implică-te în activităţi care îţi fac plăcere. Încearcă să aloci câteva minute doar pentru tine, pentru o activitate care-ţi face plăcere; să citeşti, să mergi la cumpărături, să inviţi un prieten la tine şi nu uita să-ţi acorzi recompense. La finalul zilei, e bine să te complimentezi pentru felul în care ai reuşit să te descurci şi să faci faţă solicitărilor.

Odihna este un alt lucru important, iar mulţi dintre pacienţii cu Parkinson experimentează insomnia. Aflarea numărului de ore de somn în funcţie de care te simţi cel mai bine  a doua zi sau a micilor trucuri domestice care te ajută să dormi mai relaxat, alungă stresul insomniilor.

O alimentaţie sănătoasă, compusă din crudităţi, lactate, cereale, te poate ajuta să-ţi menţii sănătatea. Carenţele de vitamine şi minerale, de magneziu, fier pot contribui la instalarea depresiei.

Alături de alimentaţie, mişcarea fizică are un rol important. Plimbarea, grădinăritul, exerciţiile uşoare ajută la relaxare şi la distragerea atenţiei de la problemele zilnice.

Sursa: Stop Parkinson! Dan Raican

 

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:

citeste totul despre: