Cum ai grijă de sănătatea creierului: sfaturi de urmat la toate vârstele

Cum ai grijă de sănătatea creierului: sfaturi de urmat la toate vârstele

Pentru a avea un creier în formă, inclusiv la bătrâneţe, este bine să ţii cont de câteva sfaturi. Adoptând un stil de viaţă sănătos poţi preveni afecţiuni precum boala Alzheimer.

Ştiri pe aceeaşi temă

Exerciţiul fizic are beneficii dovedite
Ai tot auzit că sportul este de ajutor pentru menţinerea sănătăţii. În ceea ce priveşte creierul, beneficiile mişcării sunt confirmate. Alergarea uşoară şi chiar mersul pe jos pun sângele în mişcare, ceea ce ajută la irigarea mai bună a creierului. Iar un creier irigat corespunzător funcţionează mai bine. Mişcarea stimulează neurogeneza, adică procesul de formare a neuronilor. Prin sport, este favorizată formare de noi celule nervoase în zona hipocampului, regiunea cerebrală asociată cu memoria, cu stările emoţionale şi cu imaginaţia. Efectele pozitive se observă la cei care fac mişcare cel puţin 30 de minute zilnic. Numeroase studii au arătat că exerciţiile fizice previn sau chiar întârzie apariţia unor boli precum Alzheimer şi Parkinson. Şi excerciţiile de respiraţie amplă şi profundă cresc oxigenarea, cu impact pozitiv asupra sănătăţii cerebrale.

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre: