5 metode verificate de a-ţi îmbunătăţi dispoziţia

5 metode verificate de a-ţi îmbunătăţi dispoziţia

Zâmbetul, chiar dacă e forţat, activează regiunile creierului responsabile pentru sentimetul de fericireFOTO Shutterstock

Indiferent că suntem mai temperamentali ori mai calmi, emoţiile negative se insinuează în universul interior al fiecăruia dintre noi, ducând la unele dezechilibre deloc de neglijat. De aceea, este important să le contracarăm, mai ales că metodele sunt simple şi la îndemână.

Ştiri pe aceeaşi temă


Te-a luat valul gândirii pesimiste şi te simţi din ce în ce mai împovărat de griji? Este esenţial să conştientizezi că această stare nu te ajută cu nimic, ba dimpotrivă - îţi dăunează enorm. Specialiştii te invită să te grăbeşti să iei măsuri împotriva indispoziţiei şi propun cinci trucuri eficiente.

1. Zâmbetul, un instrument formidabil

Chiar şi “forţat”, zâmbetul ridică automat dispoziţia. Cercetătorii de la Universitatea Clark au dovedit-o: au rugat un grup de voluntari să zâmbească, iar pe altul să se încrunte, apoi, le-a prezentat un film de desen animat; cei care au zâmbit au avut o stare mai bună în timpul vizionării şi au râs mai mult. Aceasta pentru că, spun experţii, zâmbetul (sau mişcarea corespunzătoare a muşchilor faciali) activează regiunile creierului responsabile pentru sentimetul de fericire.

2. Compania unui animal, scurtătura spre fericire 

Desigur, „cazând” în apartament un prieten pufos, vei strânge o grămadă de probleme: păr pe covor, pereţi zgâriaţi, plimbări zilnice obligatorii şi mirosuri nu tocmai plăcute. În schimb, potrivit oamenilor de ştiinţă de la Universitatea din Missouri, contactul cu animalele reduce nivelul cortizolului (hormonul stresului) din organism, favorizând eliberarea serotoninei (hormonul fericirii). Aceştia susţin că, pentru a-ţi ridica moralul, sunt suficiente 10-15 minute de joacă împreună cu un animal de companie.

3. Alimentaţia corectă, din nou, un imperativ 

Cercetătorii de la Universitatea din Pittsburgh au stabilit că persoanele cu o dietă bogată în acizi graşi Omega-3 sunt mai puţin predispuse la depresie decât alţii. i găseşti din abundenţă în somon, ton, macrou, sardine, dar şi nuci sau seminţe de in. Nu uita nici de fructe şi legume. Fiind o sursă de folaţi, vor preveni fluctuaţiile serotoninei.

4. Mângâierile sunt mai presus de cuvinte 

Atingerile umane au literalmente un efect magic. Un studiu recent al medicilor britanici a arătat că senzaţiile tactile plăcute pot chiar înlătura o durere uşoară. Îţi aminteşti cum, în copilărie, mama te netezea pe locul lovit? Ei bine, iată că gestul ajută cu adevărat.

5. Creioanele, doctoriile colorate 

Cea mai rapidă modalitate de a scăpa de emoţiile negative, este să le exteriorizezi. Potrivit experţilor de la Universitatea din Boston, cel mai bun teren pentru acest lucru este coala de hârtie. Încearcă să desenezi ceva care să-ţi facă plăcere. Cu cât mai mult vei lucra la „opera” ta, cu atât mai bună îţi va fi starea de spirit.

Citeşte şi:

Lucruri simple care te fac fericit

Fericirea este foarte interesantă, mai ales că fiecare are o idee diferită despre ce reprezintă. Pentru unii înseamnă o carte bună citită la gura sobei într-o seară de iarnă, pentru alţii înseamnă călătorii nesfârşite în toate colţurile lumii, şi pentru toţi, poate, zile luminoase petrecute alături de cei dragi. Aşa că, normal, cu toţii suntem obsedaţi de fericire. Ce putem face să fim mai fericiţi?

Cum să-ţi schimbi dispoziţia: alimentele care te înveselesc

În timp ce o bucăţică de ciocolată ţi se topeşte pe limbă, poţi, pur şi simplu, să simţi cum scapi de stres şi cum te învăluie un sentiment binefăcător. Oare este doar un truc? Oare şi alte alimente îţi pot da senzaţia de bine?

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre:
Modifică Setările