Trucuri care ţin transpiraţia sub control

Trucuri care ţin
transpiraţia sub control

Transpiraţia poate fi ţinută sub control cu ajutorul unor trucuri simple

Este normal să transpirăm. În acest fel, organismul nostru îşi reglează temperatura şi elimină, totodată, toxine. Orice persoană adultă elimină circa un litru de transpiraţie pe zi.

Ştiri pe aceeaşi temă

Zonele în care transpirăm mai mult sunt axilele, palmele şi tălpile, adică acelea în care avem o concentraţie mai mare a glandelor sudoripare.

Momentele în care transpirăm mai mult sunt cele în care suntem stresaţi, trecem prin emoţii puternice sau facem eforturi fizice deosebite. Odată cu venirea verii ne putem confrunta cu transpiraţia excesivă, mai ales dacă obişnuim să consumăm alimente picante sau băuturi care conţin cafeină.

Prin urmare, primul lucru pe care trebuie să-l facem pentru a controla transpiraţia în exces mai ales la nivelul feţei şi a gâtului este limitatea alimentelor picante şi a băuturilor de tipul cafea sau cola, potrivit site-ului de ştiri medicale webmd.com. Pentru ca totul să fie mai uşor e bine să ţinem un jurnal al băuturilor şi mâncărurilor consumate, astfel încât să ne fie uşor să le depistăm pe cele care ne fac să transpirăm din greu. Putem adăuga ierburi aromatice dacă ni se pare că mâncarea nu are gust.

Duşuri dese cu săpun antibacterian

Al doilea truc este să face duş măcar o dată pe zi dacă nu de mai multe ori. Dacă mirosul corporal este unul deranjant, utilizaţi un săpun antibacterian pentru a îndepărta bacteriile de pe piele.

Dacă din pricina menopauzei aveţi bufeuri care vă fac să transpiraţi pe timpul nopţii există soluţii precum aplicarea de comprese reci pe piele sau consumarea de apă rece pentru diminuarea simptomelor. Medicamentele prescrise şi terapia cu hormoni pot fi, de asemenea, soluţii ale acestei probleme.

Alegerea hainelor potrivite este şi ea importantă. Îmbrăcămintea mai lejeră şi din fibre naturale precum bumbacul lasă aerul să circule permiţând aerisirea şi uscarea pielii. Păstraţi la îndemână un tricou sau o bluză pentru situaţiile în care transpiraţi excesiv. Hainele albe ca şi cele negre ascund destul de bine transpiraţia.

Stresul determină transpiraţia excesivă care cauzează stare de nervozitate. E un cerc vicios. Tehnicile de relaxare, precum yoga, meditaţiile, exerciţiile de respiraţie pot fi de ajutor în tinerea acestui inconvenient sub control.

Deodorant aplicat şi pe prosop

Deodorantul pe bază de aluminiu acţionează prin blocarea canalelor glandelor sudoripare. Se poate aplica un strat fin şi pe prosopul cu care ne ştergem înainte de culcare. Ingredientele active vor începe să funcţioneze în timpul somnului. Se poate repeta mişcarea şi dimineaţa.

Dacă transpiraţia picioarelor este cea care vă face probleme indicaţia este să purtaţi şosete din materiale naturale precum bumbacul şi să le schimbaţi în fiecare zi. Asiguraţi-vă că pantofii sunt uscaţi înainte de a-i încălţa. Pentru mai multă siguranţă, evitaţi să purtaţi aceeaşi pereche de pantofi două zile la rând. Utilizarea a unui branţ suplimentar care să absoarbă transpiraţia poate fi de ajutor. Mergeţi desculţ ori de câte ori aveţi posibilitatea. Deodorantele nu sunt doar pentru subsuori, ci şi pentru palme şi tălpi.

Păstrarea unei temperaturi mai scăzute la muncă sau acasă cu ajutorul aerului condiţionat sau a ferestrelor deschise este un remediu împotriva transpiraţiei excesive.

Obezitatea, fumatul, consumul de alcool pot determina intensificarea procesului de transpiraţie. Aşadar, menţineţi o greutate normală, renunţaţi la fumat şi limitaţi consumul de alcool nu doar pentru a ţine transpiraţia sub control, ci şi pentru a reduce riscul în alte boli mai grave.

 

 

citeste totul despre: