Topul celor mai bune soluţii pentru durerile de spate

Topul celor mai bune soluţii pentru durerile
de spate

Statul incorect la birou este una dintre cauzele principale pentru apariţia durerilor de spate FOTO Arhivă

Obişnuieşti să stai cu capul în palmă, în poziţia gânditorului? Lucrezi mult la birou? Nu poţi dormi decât pe burtă? Trebuie să ştii că toţi aceşti factori favorizează, la un moment dat, dureri insuportabile de spate. Şi nu sunt singurii. Am discutat cu fizioterapeutul Bogdan Goga despre trucuri pentru a le evita, dar şi despre cele mai bune tratamente care ne repun pe picioare.

Ştiri pe aceeaşi temă

Durerile de spate au ajuns să facă parte din viaţa omului modern, care nu ajunge la medic decât în cazurile grave, când rămâne anchilozat sau când nu se mai poate deplasa.

Cel mai frecvent, tratamentul autoadministrat constă doar în medicamente antiinflamatoare şi antidurere care, însă, au o sumedenie de efecte secundare, printre care şi riscul de a crea dependenţă, avertizează specialiştii.

Bogdan Goga, fizioterapeut în cadrul cabinetului de recuperare medicală Terapie pentru Mişcare, din Bucureşti, a explicat la Adevărul Live care sunt cele mai frecvente cauze şi localizări ale durerilor de spate, când este cazul să ne îngrijorăm şi care sunt cele mai eficiente soluţii pentru a le evita şi pentru a le combate.

Cauzele durerilor de spate


Conform ultimelor statistici, coloana începe să sufere la vârste din ce în ce mai fragede. Statul prelungit pe scaun, lipsa cronică de mişcare, poziţia incorectă la birou, la care se adaugă greutatea excesivă sunt principalele cauze care duc la îmbătrânirea prematură a coloanei vertebrale.

Apoi, o altă mare greşeală pe care o facem este ridicatul brusc din pat imediat după trezire, forţând coloana. Trebuie aşteptat 1-2 minute înainte de a ne da jos din pat, sfătuieşte fizioterapeutul. Corpul trebuie sprijinit de coate şi palme, iar mişcarea nu trebuie făcută brusc.

Cazurile de afecţiuni ale coloanei vertebrale s-au triplat în ultimii ani. Noi ştiam că problemele coloanei sunt afecţiunile adultului, dar în zilele noastre şi adolescenţii au astfel de probleme, spune Bogdan Goga.

Potrivit specialistului, unu din trei oameni se confruntă pe parcursul vieţii cu dureri de spate ce durează mai mult de o săptămână. Ceea ce este grav este faptul că de multe ori preferăm să tratăm efectul, nu cauza.

Corpul trage nişte semnale de alarmă ale creierului că undeva greşim, însă noi, în loc să găsim cauza, fugim de durere şi căutăm soluţii pe termen scurt, cum sunt antiinflamatoarele şi analgezicele, care tratează efectul, nu cauza, completează fizioterapeutul.

În ultimii 20 de ani, munca a devenit tot mai sedentară. Mişcarea, în opinia fizioterapeutului, trebuie să fie plăcută şi să nu provoace suferinţă.

Or, acum, în numeroase săli de sport se practică acel fitness cu greutăţi, care  pune o presiune enormă asupra coloanei şi poate duce în timp la multe probleme.

Şi fumatul poate duce la apariţia problemelor de spate, deşi aparent nu există nicio legătură. Discul intervertebral este format în mare parte din apă, iar fumatul, după cum bine se ştie, scade nivelul hidratării.

Poziţiile ideale de somn

Specialistul spune că este de preferat să evităm pernele de dimensiuni mari, pufoase, şi să le alegem pe cele ergonomice.

Cu cât dormim în mai multe poziţii, cu atât e mai bine pentru coloană, însă majoritatea preferă o anumită poziţie şi acest lucru este, de fapt, factorul cauzator al durerilor de gât şi de coloană, spune Bogdan Goga.

La fel de importantă este şi salteaua,  care trebuie să fie în acelaşi timp moale, dar şi fermă. Saltelele care preiau forma corpului sunt foarte comode, însă nu sunt deloc benefice, pentru că spatele trebuie să stea tot timpul  în poziţia corectă.

Pe termen lung, durerile de spate netratate duc la deformarea coloanei vertebrale şi la apariţia herniei de disc, o afecţiune care se manifestă prin dureri care cresc progresiv în intensitate, senzaţii de amorţeală, furnicături sau slăbiciune.

Spondiloza cervicală, cauzată de statul cu ochii în telefon

Text-next, cum mai este denumită cocoaşa produsă de statul cu ochii în telefon, este o condiţie în care se regăsesc multe persoane. Gâtul anterioriozat, poziţionat cu mult în faţa corpului, este un simptom al acestei afecţiuni şi, pe lângă aspectul inestetic şi durerea la nivelul zonei cervicale, pot apărea şi dureri de cap, vertij ori chiar dureri lombare.

Soluţia pentru a preveni această problemă este să nu ne înclinăm capul spre telefon, ci să aducem telefonul spre nivelul ochilor, recomandă fizioterapeutul Bogdan Goga.

Poziţia corectă de stat la calculator


Monitorul ar trebui să fie la nivelul ochilor, nu în stânga, dreapta, sus sau jos, ci exact în câmpul nostru vizual, pentru ca gâtul să nu fie nevoit să stea într-o poziţie nenaturală. Apoi, coatele trebuie întotdeauna  sprijinite pe birou, pentru a degreva din sarcină umerii, strâns legaţi de sănătatea coloanei vertebrale.

Spatele trebuie întotdeauna sprijinit de scaun, în poziţie de drepţi, nu cocoşat, iar şoldurile trebuie situate la acelaşi nivel cu genunchii, iar tălpile se vor situa pe sol. Însă, mai presus de toate, la fiecare 45-60 de minute, trebuie să ne ridicăm de pe scaun şi să ne dezmorţim corpul.

Premergătorul, contraindicat

Deşi este o soluţie comodă la care mulţi părinţi apelează, premergătorul pentru copii mici nu este tocmai indicat, pentru că, spun specialiştii, ar favoriza mersul pe vârfuri.

Eu, personal, nu recomand premergătorul pentru că favorizează un balans greşit la nivelul gambei. Acum 50 de ani nu existau premergătoare, spune Bogdan Goga.

Prin urmare, copilul trebuie lăsat liber să meargă, să se joace şi să-şi adapteze coloana la ritmul natural de mişcare.

 

 

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre:
Modifică Setările