STUDIU Lipsa mişcării ucide de două ori mai mulţi oameni decât obezitatea

STUDIU Lipsa mişcării ucide de două ori mai mulţi oameni decât obezitatea

Inactivitatea oamoar de două ori mai mulţi oameni decât obezitatea FOTO bbc.com

Absenţa activităţii fizice este de două ori mai periculoasă decât obezitatea în ceea ce priveşte moarte prematură, potrivit unui studiu realizat în Europa, timp de 12 ani.

Ştiri pe aceeaşi temă

La nivel european, aproximativ 676.000 de decese sunt cauzate în fiecare an de lipsa de activitate, comparativ cu 337.000 de decese provocate de greutatea excesivă.

Estimarea a fost făcută de cercetătorii de la Universitatea Cambridge, din Marea Britanie, care au urmărit 334.161 europeni timp de 12 ani, cărora le-au evaluat nivelul de activitate fizică şi circumferinţa taliei.

Cu toate că obezitatea şi lipsa de activitate sunt strâns legate, este cunoscut faptul că persoanele slabe au un risc mai mare de a avea probleme de sănătate, dacă sunt sedendare, iar persoanele obeze care fac exerciţii au o sănătate mai bună decât cele care nu fac acest lucru.

Astfel, în studiul lor, apărut  în revista American Journal of Clinical Nutrition, oamenii de ştiinţă britanici au încercat să prezinte pericolele relative ale inactivităţii şi obezităţii, notează BBC.

Riscul cel mai mare de moarte prmatură a fost constatat la cei clasificaţi inactivi, atât în rândul subiecţilor cu o greutate normală, cât şi în râdnul celor supraponderali şi a celor obezi", a precizat profesorul Ulf Ekelund, unul dintre cercetătorii implicaţi în studiu.

Potrivit specialistului, combaterea sedentarismului în Europa ar reduce ratele de mortalitate cu aproape 7,5%, sau 676.000 de decese, în timp ce eliminarea obezităţii ar reduce ratele cu doar 3,6%.

Nu cred, totuşi, că e cazul în a alege doar una dintre probleme. Trebuie să facem eforturi pentru a reduce şi incidenţa obezităţii, dar cred că activitatea fizică trebuie recunoscută ca fiind o strategie foarte importantă privind sănătatea publică", a subliniat Ekelund.

Cercetătorul susţine că 20 de minute de mers pe jos în ritm vioi ar avea beneficii substanţiale pentru toate persoanele, indiferent de greutatea pe care o au.

„Cred că este nevoie ca oamenii să ia în considerare faptul că o zi are 24 de ore. 20 de minute de activitate fizică, echivalentul unei plimbări mai rapide, ar trebui să fie uşor de inclus în programul oricui, în drumul spre sau de la muncă, în pauzele de prânz sau seara, în loc să stea în faţa televizorului", a puncat profesorul Ekelund.

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre: