Poţi răci dacă îţi este frig sau eşti ud. Ce e mit şi ce nu când vorbim despre răceală

Poţi răci dacă
îţi este frig sau eşti ud. Ce e mit şi ce nu când vorbim despre răceală

Răcelile sunt produse de virusuri care se pot complica cu suprainfecţii bacteriene

Răcelile sunt produse de virusuri care se pot transmite prin vorbit, strânsul mâinii sau pur şi simplu ţinându-te de bară în metrou. Schimbările de anotimpuri sunt perioade propice pentru ca virusurile să se răspândească. Prejudecăţile pe care le avem faţă de răceli nu sunt puţine. Să vedem câteva dintre acestea.

Ştiri pe aceeaşi temă

Cei care vor să nu răcească niciodată n-au decât să ia calea pustiei. Întrucât, traiul alături de oameni implică printre multe altele şi strănutul, tusea sau suflatul nasului.

Reuşim să răcim cam de 2 ori pe an, potrivit statisticilor medicale, iar supa de pui, vitamina C cu zinc sunt cele mai eficiente şi mai testate leacuri care grăbesc însănătoşirea.

Potrivit dr. Michael F. Roizen, medic la Clinica din Cleveland, autorul cărţii Real Age, avem faţă de răceală o serie de prejudecăţi, multe din ele venite de la bunica. Astfel, una din ele este aceea că poţi răci dacă îţi este frig sau dacă eşti ud. Ei bine, nici pe departe, susţine medicul american. Cercetprile au arătat că senzaţia de frig şi de umezeală nu au nicio legătură cu faptul că oamenii răcesc.

Un alt mit este acela că dacă infometaţi răceala, alimentaţi febra. Sau invers? De fapt, nu prea are importanţă susţine dr. Roizen. Fie că suntem răciţi sau avem febră trebuie să mâncăm normal. Important este să fim hidrataţi, mai ales dacă avem febră. Cantitatea mare de lichide pe lângă că înlocuieşte ce se piede prin temeperatură, dar şi spală infecţia din corp. Odihna este şi ea importantă.

Suplimentele cu Rchinaceea ne ajută să reducem simptomele răcelii. Nici vorbă! Cel puţin aceasta e părerea dr. Roizen. Acesta susţine că studiile recente au arătat că aceste suplimente nu reduc simptomele răcelii şi nici nu-i scurtează durata.

Acesta recomandă ca întăritoare pentru sistemul imunitar pe lângă vitamina C – 500 de miligrame, de 2 ori pe zi – sau luate din citrice, prin sucul de portocale natural, roşii sau ardei şi iaurt. Acesta din urmă are Lactobacillus acidophilus, adică o bacterie sănătoasă care transformă laptele în iaurt şi care luptă cu infecţiile produse de ciuperci. Un alt aliat este usturoiul.

În plu, seminţele de dovleac conţin zinc, un mineral care reduce durata unei răceli. 

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre:
Modifică Setările