De ce este bine să respecţi cele trei mese principale

De ce este bine să respecţi cele trei mese principale

Cina ar trebui luată la ora 19, cel târziu, şi se va compune din alimente cât mai uşoare

Trei mese principale sănătoase şi cinci gustări (compuse îndeosebi din fructe şi din legume). Aceasta este recomandarea medicilor nutriţionişti pentru a avea o sănătate de fier. Iată de ce ar trebui să nu sari peste nicio masă, indiferent cât de ocupat eşti.

Ştiri pe aceeaşi temă

Dacă am respecta cele trei mese principale, boli precum diabetul, obezitatea şi diferite tipuri de cancer ar putea fi prevenite. Prof. dr. Gheorghe Mencinicopschi, directorul Institutului de Cercetări Alimentare, spune că abuzurile alimentare (de exemplu, transformarea mesei de seara în principala masă a zilei) se plătesc în timp. Prin urmare, cele mai multe persoane nu conştientizează faptul că modul de alimentaţie deficitar stă la baza celor mai multe îmbolnăviri.

Eviţi mâncatul în exces

În cartea „Oameni fără boli”, Muriel Levet spune că respectarea celor trei mese principale ale zilei reprezintă cea mai bună modalitate de a repartiza corespunzător cantitatea de alimente recomandată într-o zi şi, implicit numărul de calorii (n.r.1.800-2.000 de calorii pentru femei şi 2.200-2.500 pentru bărbaţi). „Dacă se depăşeşte numărul de calorii (de exemplu, prin ronţăirea de dulciuri concentrate între mese), organismul tinde să transforme acest exces în rezerve de grăsime”, explică Levet. Ba, mai mult, atunci când se sare frecvent peste mese, organismul întră într-o aşa-numită stare de panică, deoarece „consideră” că există o criză de „combustibil”. Urmarea: începe să stocheze în celulele adipoase tot ceea ce se ingerează .

Controlezi mai uşor senzaţia de foame

În mod normal, senzaţia de foame apare atunci când stomacul este gol, adică după circa patru ore de la ultima masă ori puţin mai mult în funcţie de cantitatea de alimente consumate la masa anterioară. Dacă sărim peste mese, ba, mai mult, le înlocuim cu diferite produse bogate în glucide „rele” (produse de patiserie, dulciuri concentrate, alimente de tip fast-food) ne va fi foame tot timpul. Aceasta deoarece glicemia creşte brusc şi, în cel mai scurt timp, scade la fel de brusc, inducând senzaţia de foame. Inevitabil, se intră într-un cerc vicios. 

Saţietatea se instalează după 20 de minute

La fel de important este şi timpul pe care îl petrecem la masă. La nivelul creierului, senzaţia de saţietate apare după circa douăzeci de minute de la prima îmbucătură. De aceea, se recomandă să mâncăm încet şi să mestecăm alimentele de cel puţin douăzeci de ori. „Digestia începe în cavitatea bucală gură, sub acţiunea enzimelor de la acest nivel. De aceea este important să mestecăm cât mai bine alimentele. Astfel, stomacul nu va mai fi forţat să muncească până la epuizare şi, implicit, să se dezvolte diferite boli digestive”, explică doctorul în farmacie Ovidiu Bojor.

La fel de important este şi ceea ce mâncăm la fiecare masă. Dieta trebuie să se compună, în special, din fructe şi din legume, carne slabă de pui şi de curcan (fără pieliţă), ouă, peşte gras (somon, ton, macrou). Ocazional, se poate consuma carne de porc şi de vită. Nu trebuie uitată nici mişcarea (minimum 30 de minute pe zi), cu rol important în reglarea apetitului.

Citeşte şi:
Unele sortimente de pâine conțin chiar și opt tipuri de E-uri!

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre:
Modifică Setările