Cum să previi diabetul

Cum să previi diabetul

Diabetul zaharat de tip 2 este cel mai frecvent tip de diabet

Diabetul zaharat de tip 2 este cel mai frecvent tip de diabet. Boala este cronică şi greu de ţinut în frâu, astfel că e mai bine să fie prevenită decât tratată. Factorii de risc în diabetul zaharat de tip 2 ţin atât de stilul de viaţă, cât şi de istoricul familial.

Ştiri pe aceeaşi temă

Diabetul zaharat de tip 2 este cel mai frecvent tip de diabet. Boala este cronică şi greu de ţinut în frâu, astfel că e mai bine să fie prevenită decât tratată. Factorii de risc ţin atât de stilul de viaţă, cât şi de istoricul familial. Şi dacă predispoziţia genetică nu avem cum să o schimbăm, putem face câteva modificări mici, dar cu efecte benefice în stilul de viaţă care să ne ţină departe de această boală.

În primul rând, trebuie să renunţăm la băuturile cu zahăr adăugat pentru că au un index glicemic mare. Un studiu realizat pe persoanele care obişnuiau să consume în mod regulat astfel de băuturi a arătat că riscul de a dezvolta diabet era cu 80% mai mare în rândul acestora, comparative cu cele care nu obişnuiau să consume, potrivit newhealthadvisor.com. Alternativa la aceste tipuri de băuturi sunt cele din fructe proaspete, limonada, ceaiul sau cafeaua.

Dieta grasă este cea mai riscantă

Spuneţi nu regimului alimentar bazat pe grăsimi. Problema cu o astfel de dietă este că e grasă şi nesănătoasă şi vă face rău pe termen lung, ducând la dezechilibre ale nivelului de zahăr în sânge. Prin urmare, ocoliţi acest tip de dietă cu orice risc. Alternativa este regimul alimentar bazat pe mai multe legume. Carbohidraţii în exces ne fac de asemenea rău. Alimente precum mazărea, conopida, lintea, ovăzul, fasolea, cerealele integrale au un conţinut mare de fibre. Ele ajută la controlul nivelului de zahăr în sânge şi de asemenea, la reducerea nivelului de colesterol, a hipertensiunii, la o digestie şi un tranzit intestinal mai bune, precum şi la menţinerea unei greutăţi normale.

Pierderea voluntară în greutate este o altă soluţie de prevenţie a diabetului. Orice kilogram în minus înseamnă un pas mai departe de această boală şi nu numai. Exerciţiile fizice efectuate regulat şi reducerea cu 7% a greutăţii scade cu 60% riscurile de a face diabet.  

Colesterolul, trigliceridele şi tensiunea arterială trebuie monitorizată

Monitorizarea colesterolului, a trigliceridelor şi a tensiunii arteriale trebuie să intre în obişnuit. Dacă analizele nu arată bine discutaţi cu medicul despre opţiunile terapeutice pentru încadrarea în limitele normale.

Somnul de calitate ne ţine departe de multe boli, printre care şi diabetul. Odihna deficitară are un impact negativ asupra dietei şi a greutăţii corporale dereglând organismul şi făcându-ne vulnerabili.

Alcoolul în exces nu doar că duce la îngroşarea taliei, dar creşte şi nivelul trigliceridelor, mărind riscul de diabet. Pe de altă parte, fumatul creşte cu 40% riscul de boală.

Studiile făcute pe grupuri de control au arătat că persoanele care aveau în corp un nivel al vitaminei D mai mare aveau şi un nivel de zahăr în sânge mai stabil. Cum iarna expunerea la soare este mai dificilă, vitamina o putem lua din alimente precum peşte gras, produse lactate fortificate, lapte de soia, ficat de vită, brânză şi gălbenuş de ou.  

 

 

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre:
Modifică Setările