Cele mai bune soluţii pentru insomnie

Somnul insuficient ne alterează puterea de concentrare şi ne face mai irascibili, chiar agresivi. Somniferele pot avea efecte adverse notabile, de aceea, specialiştii recomandă mai degrabă respectarea unei igiene a somnului şi adoptarea unei diete echilibrate.

Ştiri pe aceeaşi temă

Regimul haotic de viaţă, somnul insuficient, alimentaţia dezechilibrată şi mai ales expunerea prelungită la un nivel ridicat de stres sunt principalii factori care determină, în timp, instalarea insomniei.

Mai citiţi şi:

La ce ajută antihistaminicele

De ce apar atacurile de panică

„Somnul ne ajută să ne relaxăm şi să ne regăsim puterea de a face faţă realităţii de fiecare zi. Din păcate însă, din cauza stresului sau a unor probleme pe care o persoană nu reuşeşte să le rezolve, organismul rămâne încordat, ca pentru a face faţă situaţiei, şi atunci, nereuşind să se relaxeze, aceasta, în mod inconştient, nu îşi dă voie să adoarmă şi se instalează insomnia", explică psihoterapeutul Lena Rusti de la cabinetul Mentarex Consult din Bucureşti.

Somniferele nu ne lasă să ne odihnim

Atunci când avem probleme cu somnul, adică dacă nu reuşim să adormim decât două-trei ore pe noapte timp de mai multe săptămâni, trebuie să mergem la medic. Doar în urma unei consultaţii, acesta ne poate prescrie somnifere. Cu toate acestea, medicamentele menite să ne adoarmă nu sunt întotdeauna soluţia cea mai bună.

„Somniferele forţează organismul să adoarmă, dar unele persoane declară ulterior că, deşi ajung să doarmă un număr normal de ore pe noapte, nu reuşesc să se şi odihnească", atrage atenţia psihologul Lena Rusti.

Eliminaţi sursele de zgomot

Specialistul este de părere că, atunci când suferim de insomnie, primul lucru pe care trebuie să-l facem este să respectăm o anumită igienă a somnului. Aceasta constă în limitarea timpului petrecut în faţa televizorului sau calculatorului înainte de culcare, eliminarea oricărei surse de zgomot din dormitor şi în renunţarea la gustările de dinainte de somn şi la cele de la miezul nopţii.

„Un ritual al somnului ne ajută să ne odihnim mai uşor: faptul că ne luăm pijamaua, mergem în dormitor, ne aşezăm în pat, stingem lumina şi ne dăm voie să ne odihnim", precizează psihologul Lena Rusti.

Dieta, benefică

O anumită alimentaţie în timpul zilei ne poate ajuta să ne odihnim mai bine noaptea, mai ales dacă descoperim, împreună cu un psihoterapeut, cauza insomniilor. În cele mai multe cazuri, administrarea de magneziu combinat cu calciu timp de una-trei luni dă rezultate mai ales la persoanele cu stări depresive asociate cu insomnie. „O cauză a insomniei este dezechilibrul serotoninei în organism, un neurotransmiţător de bază.

Pentru a creşte nivelul acesteia, trebuie să mâncăm alimente care stimulează secreţia de triptofan, precursor al serotoninei, cum sunt pâinea integrală, orezul, cartofii, pastele făinoase integrale", recomandă biologul nutriţionist Livia Nena de la Bio Nutriliv.


Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre:
Modifică Setările