Adevărul Live: Care sunt cele mai nocive alimente pentru piele

Care sunt cele mai nocive alimente pentru piele?

Înaintarea în vârstă este principalul inamic al tenului, dar prin acţiunile noastre – cât stăm la soare, ce mâncăm, cât ne hidratăm, cum ne îngrijim pielea – putem fie să întârziem, fie să grăbim apariţia ridurilor şi a aspectului îmbătrânit al pielii. Medicul dermatolog Viviana Iordache ne explică la Adevărul Live cum ne putem menţine „frumuseţea fără vârstă“.

Ştiri pe aceeaşi temă

 

INTRĂ ÎN DISCUŢIE şi urmăreşte emisiunea în modulul Adevărul Live
 

Care ar fi top trei alimente cele mai nocive pentru piele?

Cele mai nocive sunt cele condiţionate sintetic. Deci, nu neapărat principiile alimentare în sine, cât cele modificate hormonal şi cu antibiotice. Nu avem o problemă cu carnea ca proteină animală. Dimpotrivă. Fără proteină animală, structura cutanată va fi greu de menţinut sănătoasă. Dar avem o problemă cu puiul injectat în aripă, cu porcul crescut cu nutreţuri combinate şi hormonizate, pentru că, indirect, înghiţim şi noi lucrurile care au fost injectate sau înghiţite de animalul pe care îl consumăm.

Aşa că top 1 este carnea crescută prin proceduri  artificiale.

Al doilea lucru cu impact asupra pielii şi nu numai sunt grăsimile hidrogenate. Exemplul clasic este margarina şi derivatele ei. Hidrocarburile aromatice presupun un efort al organismului de a le asimila şi sunt, nu în ultimul rând, destul de procancerigene.

Includem aici şi uleiul de palmier?

Uleiul de palmier suportă foarte multe cicluri de prăjire. Deci, el nu e mai bun decât uleiul de floarea-soarelui. Dar acolo unde industria alimentară solicită multe prăjiri în aceeaşi baie de ulei pentru că altfel devine foarte costisitoare porţia de cartofi prăjiţi, se foloseşte ulei de palmier. Deci, nu pentru vreun avantaj nutriţional.

Al treilea principiu alimentar, care face un mare deserviciu organismului, în general, nu doar pielii, este zahărul. Alimentele dulci - şi nu vorbim neapărat de prăjituri – ci şi de pâinea cu zahăr, vorbim de carnea cu zahăr, de sucuri ne fac să ne „săturăm“, să nu mai folosim toate principiile nutritive, ne îngraşă şi nu ne mai lasă să consumăm fructe şi legume proaspete care să ne aducă aportul de vitamine.

Verdeţurile care apar în această perioadă sunt foarte bune pentru organism aşa că nu rataţi şansa de a consuma legume cu frunze verzi, neprocesate termic.

Carnea de porc de Mangaliţa este suficient de bogată în acizi graşi omega-3 atât de necesari pielii. În lipsa lui, nu există o piele hidratată. O piele deshidratată este una care nu are rezistenţă supusă mult mai uşor ridării şi alergiilor. Precum şi traumelor cronice, zone unde ea se îngroaşă şi se fisurează.

Putem stimula hidratarea pielii prin mijloace inclusiv alimentare?

În primul rând, omega-3: ulei de peşte, ton, somon, macrou şi nu conserve.

În al doilea rând, consumul de apă. Doi litri şi jumătate de apă pe zi.

În al treilea rând, apă din legume şi fructe proaspete.

Îngrijirea externă trebuie să acorde atenţie zonelor expuse – faţă, decolteu, mâini, picioare.

Acum e sezonul ideal de a suplimenta vitaminele şi mineralele şi a ne pregăti pielea pentru vara ce urmează.

Ce înseamnă din punct de vedere medical un aspect tânăr al tenului?

 Volumetria contează în aprecierea vârstei unei persoane. Faţa unei persoane tinere este un triunghi cu faţa în sus. Pe măsură ce înaintăm în vârstă, din cauza delăsării musculare şi a gravitaţiei triunghiul se modifică şi ajungem cu baza în jos. Lucru care se poate repara prin mijloace mai mult sau mai puţin invazive.

Calitatea pielii îţi poate dezvălui vârsta chiar mai bine decât aceste volumetrii. Este vorba de ridurile fine, mă refer la zona care înseamană buza superioară, tot ce e deasupra e rid de vârstă. Apoi sunt ridurile de deshidratare din pleoapa inferioară, tulburările de pigmentare, textura, culoarea şi mărimea porilor.

Faţa tânără are o textură moale, nu are zone rugoase sau zone cerate, un aspect de lumină şi prospeţime.

Sauna este un fals prieten. Te ajută să te relaxezi psihic, dar pe termen lung, te deshidratează. Îţi macină cauciucul din piele şi te ridezi mai devreme.

Faţa cu pomeţi proeminenţi alunecă mai târziu.

Cum ne alegem un specialist în frumuseţe?

Cel mai bun mod este informarea corectă. Chiar dacă asta înseamnă să facem 2-3 consultaţii în locuri în care există reputaţie. Apoi, este vorba despre persoanele care au avut astfel de servicii, ceea ce e mai greu pentru că nimeni nu vrea să recunoască că a apelat la proceduri estetice. Mersul după reclame deşănţate nu este cea mai bună variantă.

 

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre:
Modifică Setările