Vitaminele B energizează sistemul nervos şi ajută imunitatea. Unde le găsim

Vitaminele B energizează sistemul nervos şi ajută imunitatea. Unde le găsim

Legumele şi fructele conţin vitamine şi minerale esenţiale care ajută sistemul imunitar în sezonul rece

În sezonul rece necesarul de vitamine al organismului creşte. Vitaminele B complex influenţează procesele metabolice şi acţionează asupra sistemului imunitar.

Ştiri pe aceeaşi temă

Pentru a evita un deficit al acestor vitamine este important să includem în dietă cât mai multe surse naturale de B complex.

Vitamina B1 şi vitamina B12 influenţează sistemul nervos şi psihicul, contribuind la creşterea capacităţii de memorare şi atenţie, la menţinerea bunei dispoziţii şi a energiei pe parcursul zilei şi la păstrarea echilibrului psihic.

Vitamina B 2 – riboflavina – ajută creşterea şi reproducerea, contribuie la sănătatea pielii, unghiilor şi a părului. Totodată, este benefică pentru vedere, alină oboseala ochilor şi contribuie la prevenirea cataractei, potivit Noii biblii a vitaminelor, semnată de farmacologul Earl Mindell, profesor de nutriţie la Pacific Western University din Los Angeles.  Potrivit acestuia, există o mare probabilitate de a avea deficit de vitamina B 2 dacă urmezi o dietă prelungită pentru lucer sau diabet. Pe de altă parte, cel mai important rol al vitaminei B2 este cel de fixare a fierului în hemoglobină, iar necesarul de vitamina B2 este mai crescut în situaţii de stres şi atunci când organismul este suprasolicitat fizic prin practicarea unui sport sau în perioada sarcinii.

Vitamina B3 ajută la reducerea colesterolului şi a trigliceridelor, la metabolizarea grăsimilor şi la menţinerea sănătăţii sistemului digestiv. Previne şi scade severitatea migrenelor şi păstrează sănătatea pielii. Totodată creşte circulaţia şi reduce tensiunea arterială şi poate atenua atacurile de diaree.

Cele mai bune surse sunt peştele, carnea slabă, cerealele integrale drojdia de bere, ficatul, germenii de grâu ouăle, avocado, curmale, smochine, prune.

Vitamina B 4 atenuează oboseala şi întăreşte sistemul imunitar, în timp ce vitamina B 5 luptă împotriva infecţiei prin formarea de anticorpi. Totodată, vitamina B5 reduce stresul şi încetineşte procesul de îmbătrânire.

Vitamina B 6 reprezintă de fapt un grup de substanţe – piridoxina, piridoxalul, piridoxamina – care sunt strâns legate şi funcţionează împreună. Potrivit dr. Mindell, în combinaţie cu acidul folic, poate ajuta la descompunerea homocisteinei de aminoacizi, reducând semnificativ riscul bolilor de inimă. Cele mai bune surse sunt drojdia de bere, tărăţele de grâu, ficatul, peştele, soia, ouăle, pepenele galben, varza, orezul neprocesat.  Din toată gama de vitamine de tip B, vitamina B6 este cea mai cunoscută pentru efectul său benefic în lupta cu virozele respiratorii sau gripa specifică sezonului rece.

De asemenea, vitamina B9 sau acidul folic, asigură sănătatea creierului şi poate reduce riscul de apariţie a bolii Alzheimer.

Berea conţine vitamine B

O sursă bună de vitamine de tip B sunt şi cerealele  - orz, grâu - şi drojdia de bere. Deşi acestea nu pot fi consumate ca atare, proprietăţile lor se regăsesc şi în bere, care atunci când este consumată cu moderaţie, poate fi parte a unui stil de viaţă sănătos.

„Aportul de vitamine provenit din alimentaţie este extrem de important pentru organism. Din fericire, vitaminele de tip B se regăsesc într-o gamă diversificată de alimente şi pot fi cu uşurinţă integrate în dietă, precum oleaginoasele sau rădăcinoasele, care pot fi consumate oricând în timpul zilei, ca gustare. Legumele şi fructele sunt importante surse de vitamine B, însă există şi alte alimente care le conţin, precum ouă, ficat, lactate, ciuperci, fasole sau struguri. Chiar şi berea, care pe lângă sodiu şi proteine, conţine şi vitamine din complexul B: niacina (B3), riboflavina (B2), piridoxina (B6) şi acidul folic (B9). Berea este, de altfel, singura băutură cu conţinut de alcool în care se regăsesc vitamine de tip B“, a declarat dr. Corina Zugravu, medic primar de diabet, nutriţie şi boli metabolice, preşedintele Centrului de Studii despre Bere, Sănătate şi Nutriţie.

Fiind preparată din ingrediente naturale, cum sunt malţul din cereale  - cel mai adesea orz -, hamei, drojdie şi apă, berea conţine minerale, vitamine din grupul B, fibre şi polifenoli care pot avea o contribuţie pozitivă la dieta alimentară.

Biodisponibilitatea vitaminelor B din bere  - B3, B6, B12 - a fost confirmată şi de cercetări ştiinţifice care au arătat un nivel crescut de absorbţie al vitaminelor B în cazul consumului moderat de bere  - 330 mililitri pe zi pentru femei şi 660 mililitri pe zi pentru bărbaţi.

 

 

 

 

 

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre:
Modifică Setările