Top 10 condimente pentru o viaţă lungă

Top 10 condimente pentru o viaţă lungă

Cuişoarele, turmericul, boiaua de ardei iute sunt ajutoare pentru o viaţă sănătoasă FOTO Arhivă Adevărul

Există condimente care, folosite la gătitul de zi cu zi, ne ajută să ne întărim sistemul imunitar şi să trăim o viaţă lungă şi sănătoasă. Usturoiul, rozmarinul sau ghimbirul sunt doar câteva dintre secretele longevităţii.

Ştiri pe aceeaşi temă

 
Pe lângă gustul minunat pe care îl conferă mâncărurilor, condimentele ne oferă şi importante beneficii pentru sănătate. „Yahoo! Health“ a realizat un top 10 al celor mai bune condimente pentru a trăi o viaţă sănătoasă şi lungă.
 
1. Cardamonul 
 
Acesta este plin de uleiuri volatile care ajută digestia, impulsionează fertilitatea şi echilibrează glicemia din sânge. În Asia, cardamonul este de foarte multă vreme valorificat pentru proprietăţile sale medicinale, în special pentru capacitatea lui de a creşte circulaţia sanguină şi de a îmbunătăţi energia. În acelaşi timp, în Orientul Mijlociu, acest condiment este considerat un afrodiziac. Cardamonul pare că ajută în cazul astmei şi a bronşitei, având rol şi de antidepresiv.
 
2. Ghimbirul
 
Ghimbirul este un antiinflamator natural şi este folosit de mii de ani de chinezi pentru a uşura durerea. Ghimbirul ajută la calmarea greţei, la ameliorarea durerilor provocate de artrită, la durerile de cap sau a crampelor menstruale. Mai ajută şi în cazul durerilor musculare şi poate îmbunătăţi circulaţia sanguină. Este un adaos perfect pentru legume, pentru sosuri, dar şi pentru dulciuri. Ghimbirul capătă o savoare deosebită în ceai.
 
3. Scorţişoara
 
Acest condiment gustos este folosit pentru tratarea diverselor boli, inclusiv infecţii cu candida, virusuri intestinale, dureri de dinţi, răceală sau dureri cauzate de artrită. Scorţişoara are proprietăţi antiinflamatorii şi antioxidante şi studiile spun că ar scădea şi glicemia.
 
4. Turmericul
 
Acest condiment portocaliu, care apare frecvent în sosurile curry, are puteri antiinflamatoare, antioxidante şi chiar antitumorale. Turmericul conţine o substanţă numită „curcumină“ care ajută la îndepărtarea plăcilor ateromatoase de pe vasele de sânge, reducând astfel nivelul colesterolului. Condimentul optimizează funcţionarea insulinei şi protejează creierul.
 
5. Rozmarinul
 
Folosit ca tonic pentru creier în medicina tradiţională chineză timp de mii de ani, rozmarinul conţine uleiuri volatile care ajută la stimularea activităţii cerebrale şi măreşte atenţia. Are un conţinut mare de substanţe antiinflamatorii şi antioxidante care protejează ţesutul corpului de acţiunea radicalilor liberi. Unul dintre antioxidanţii din rozmarin, acidul carnosic, a fost scos în evidenţă pentru capacitatea lui de a promova sănătatea ochilor şi de a proteja ţesutul cerebral. Rozmarinul este şi un ajutor digestiv de nădejde.
 
6. Coriandrul
 
Coriandrul este un tonic cunoscut de secole, care îţi poate întări sistemul imunitar şi îţi poate calma digestia. Se crede că ar juca un rol şi în tratamentul împotriva infecţiei cu candida, al migrenelor, al răcelilor, al flatulenţei şi a ulcerului. O infuzie de coriandru în apă fierbinte timp de cinci minute va face minuni. 
 
7. Oregano
 
Această plantă delicioasă este vedeta bucătăriei mediteraneene, bogată în antioxidanţi şi cu proprietăţi antimicrobiene. Atunci când eşti răcit, pune oregano într-un vas cu apă fierbinte şi inhalează vaporii, care ajută la desfundarea nasului. Este foarte bun şi pentru digestie şi previne balonarea.
 
8. Usturoiul
 
Acest antibiotic natural este folosit pentru a regla nivelul zahărului din sânge şi pentru a preveni tulburări asociate cu diabetul. Se ştie că scade tensiunea sanguină şi îmbunătăţeşte nivelul colesterolului. Poate că respiraţia ta va suferi, dar inima îţi va mulţumi.
 
9. Boiaua de ardei
 
Boiaua de ardei iute conţine capsaicină, substanţă care combate inflamaţia şi uşurează durerile artritei, migrenele şi altele. Ardeiul iute este foarte bun pentru metabolism şi ajută şi inima reducând nivelul colesterolului. În ciuda reputaţiei de „iute ca focul“, ardeiul iute ajută la vindecarea ulcerelor sau a durerilor de stomac, dar reglează şi aciditatea, reduce crampele abdominale şi balonarea.
 
10. Cuişoarele
 
Un adjuvant digestiv tradiţional în India, cuişoarele sunt o sursă minunată de antioxidaţi şi de fenoli care ajută la combaterea toxinelor şi încetinesc îmbătrânirea celulară. De asemenea, studiile sugerează că un compus din cuişoare numit „eugenol“ funcţionează ca inhibitor al plăcilor ateromatoase, protejându-te de atacurile cerebrale asociate cu ele.
 
Avertisment!
 
Discută cu medicul înainte de a trata orice fel de tulburare cu ajutorul condimentelor pentru a evita efectele adverse. De exemplu, pentru că usturoiul şi ghimbirul au proprietăţi naturale de subţiere a sângelui, cei care vor suferi o intervenţie chirurgicală sau cei care iau suplimente de subţiere a sângelui trebuie să fie foarte atenţi. 
 
De asemenea, aceste condimente sunt pentru a susţine sănătatea, nu trebuie tratate ca leacuri bune la toate sau înlocuitoare pentru medicamente. Anumite suplimente naturale pot interacţiona cu medicamentele.
 

 
Citeşte şi:
 
 
Dacă ai dureri şi arsuri în partea centrală superioară a abdomenului, dacă, după masă, te chinuie greţurile, s-ar putea să suferi de ulcer gastric. Câteva leacuri din natură te ajută să ameliorezi simptomele.
 
 
În această lună  înfloresc primele plante medicinale. Află mai multe despre ciuboţica cucului, podbal ori despre ruscuţa-de-primăvară. Recoltează-le din timp şi pune-te la adăpost de boli respiratorii ori tulburări de ritm cardiac.
 
 
Crema de gălbenele tratează aproape orice - de la eczeme la psoriazis, de la hemoroizi până la acnee. Cel puţin asta deducem dacă luăm în calcul obiceiul multor români care apelează la acest unguent ca la un panaceu. Însă specialişti în dermatologie atrag atenţia că multe persoane supraestimează puterile vindecătoare ale tradiţionalei creme de gălbenele.

 

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre: