Kiwi este bogat în vitamina C, potasiu şi fibre. Ce riscuri ascunde, totuşi, acest fruct

Kiwi este bogat în
vitamina C, potasiu şi fibre. Ce riscuri ascunde, totuşi, acest fruct

Seminţele de kiwi conţin acizi graşi omega-3, benefici pentru sănătatea creierului

Kiwi este o sursă mai bună de vitamina C decât portocala. Cu toate acestea consumul acestui fruct comportă anumite dezavantaje majore.

Ştiri pe aceeaşi temă

Alături de lămâie şi portocală, kiwi este o sursă importantă de vitamina C care ajută la buna funcţionare a sistemului imunitar. Totodată, kiwi mai conţine carbohidraţi, precursori de vitamina A, potasiu şi fibre.

Alte substanţe prezente în acest fruct sunt antioxidanţii care au un rol important în prevenirea bolilor cardiovasculare şi în menţinerea sănătăţii ochilor. Seminţele, care se consumă de obicei, conţin acizi graşi omega-3. Tot la capitolul beneficii ar putea fi încadrat şi efectul uşor laxativ pe care kiwi îl are.

Cu toate acestea, potrivit „Abecedarului de nutriţie“, coordonat de prof.dr. Nicolae Hâncu, medic primar diabet, nutriţie şi boli metabolice, se recomandă prudenţă în consumul acestui fruct întrucât poate favoriza apariţia litiazei renale.

Potrivit aceleiaşi surse, kiwi conţine actinidină, o substanţă care distruge proteinele din colagen. Din acest motiv nu poate fi folosit la prepararea deserturilor în combinaţie cu lapte, brânzeturi sau gelatină, efectul fiind acela că le lichefiază.

Totodată, kiwi este un fruct cu un potenţial alergen crescut .

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre:
Modifică Setările