Dificultate de concentrare. Remediile care pun mintea la treabă

Dificultate de concentrare. Remediile care pun mintea la treabă

Foto Shutterstock

De câte ori nu ţi s-a întâmplat să-ţi zboare mintea atunci când aveai cea mai mare nevoie de ea: să rezolvi o urgenţă de serviciu, să înţelegi mesajul unei fraze laborioase, să scrii o adresă sau chiar o banală felicitare, să-ţi aminteşti o figură, un nume etc? Există soluţii naturale pentru asemenea probleme

Ştiri pe aceeaşi temă

 

A fi distrat în adolescenţă poate fi chiar „benefic”, dacă e să asociem această stare cu reveria îndrăgostiţilor. Când însă ai de finalizat o lucrare sub presiunea termenului limită, iar mintea o ia razna, alergând după un gând, apoi după la altul, situaţia nu mai este deloc amuzantă.

De obicei, mentalul sare ca un balon, dar un antrenament adecvat îl poate struni, dirijându-l către obiectivul care te interesează. Vorbim aici de concentrare. Aceasta este o formă a atenţiei specială, disciplinată, implicând o restrângere, care să nu permită intervenţia stimulilor irelevanţi, când întreaga noastră conştiinţă devine direcţionată spre un singur aspect, devine, cu alte cuvinte, focalizată. 

Adoptă o dietă mai inteligentă

Pentru o capacitate de concentrare optimă, creierul are nevoie mai ales de lecitină, acizi graşi, vitamininele din grupul B, fier şi magneziu. Surse naturale bogate în aceste nutrimente sunt fructele şi legumele proaspete, cerealele integrale, lactatele, gălbenuşul de ou, carnea de curcan, ficatul, peştele, seminţele de floarea soarelui, de susan, alunele de pământ, nucile, fisticul, migdalele.

Plantele deştepte

Păpădia, de exemplu, te scapă de nervi şi simptomele specifice asteniei, printre care şi dificultăţile de concentrare. Poţi folosi atât frunzele, adăugate în salate, cât şi florile pentru ceai (o linguriţă de păpădie uscată la 250 ml de apă fierbinte de 3 ori pe zi).

Triada ginseng – ginkgo biloba – soia este unul dintre cele mai puternice stimulente mintale în ramura fitoterapeutică, având efecte intense şi rapide. 

Un alt adjuvant mai puţin cunoscut pe la noi, însă folosit de mii de ani în alte părţi ale lumii pentru îmbunătăţirea perspicacităţii este gotu kola – o plantă preferată de elefanţi (se iau două capsule de 300mg/zi în timpul mesei).

Chimenul stimulează gândirea creativă: bea cât mai des ceai de chimen preparat din 2 linguriţe de seminţe zdrobite opărite într-o cană cu apă fiartă.

Sporturi pentru o minte ageră

Ideale pentru dezvoltarea concentrării sunt tirul, arcul, golful şi scrima. Acestea mai favorizează vigilenţa, controlul mişcărilor, simţul analitic şi reflexele. În fond, orice fel de mişcare este de bun augur. Există chiar unele dovezi care atestă că exerciţiile fizice regulate măresc numărul de celule nervoase din creier.

Efectul culorii albastre

S-a constatat că în funcţie de nuanţele de albastru percepute, creierul uman trimite în organism 11 substanţe cu efect calmant. Atunci când eşti suprasolicitat şi simţi că nu te mai poţi concentra priveşte un obiect albastru sau îmbraca-te în haine cu această culoare.

Mâzgâleşte!

O simplă ocupaţie, precum mâzgâlitul, poate fi suficientă pentru a te face atent, fără a afecta performanţa în activitatea principală, susţin cercetătorii britanici de la Universitatea Plymouth. Potrivit studiului lor, tăieturile şi desenele haotice pe o foaie antrenează concentrarea şi memorarea mai facilă a unor texte sau discursuri mari.

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre:
Modifică Setările