Cum se face cura cu seminţe de in, superalimentele care te menţin sănătos şi suplu

Cum se face cura cu seminţe de in, superalimentele care te menţin sănătos şi suplu

Seminţele de in trebuie măcinate imediat înainte de a fi consumate FOTO Shutterstock

Dacă le mănânci întregi, nu beneficiezi de toate proprietăţile terapeutice ale seminţelor de in. Or, nu degeaba aceste seminţe sunt catalogate drept superalimente, confirmă specialiştii.

Ştiri pe aceeaşi temă

De la probleme digestive, până la acnee, seminţele de in s-au dovedit aliaţi de nădejde pentru sănătate de-a lungul timpului. Surse excelente de fibre alimentare de ambele tipuri – şi solubile, şi insolubile – de vitamine din complexul B şi de minerale, seminţele de in sunt recomandate de medici în cure care stimulează vindecarea, care păstrează tinereţea şi sănătatea sistemului cardiovascular şi, nu în ultimul rând, care ajută la slăbit.

În ciuda dimensiunilor mici, seminţele de in sunt unele dintre sursele cele mai importante de substanţe nutritive de pe planetă, potrivit Mayo Clinic. De altfel, sunt trei mari categorii nutritive pe care seminţele de in le au din abundenţă:

Acizi graşi Omega 3 – Aceşti acizi sunt o adevărată armă împotriva inflamaţiilor din corp. Or, inflamaţia este recunoscută deja ca fiind principalul factor de risc pentru bolile de inimă, artrită, astm, diabet şi chiar pentru unele forme de cancer.

Uleiul din seminţe de in este, în cea mai mare parte, acid alfa-linoleic, un tip de Omega 3 care este precursorul acizilor graşi care se găsesc în somon şi în alţi peşti graşi.

Fibre alimentare – Este greu să găseşti un aliment cu un conţinut mai mare de fibre decât seminţele de in, spun specialiştii. Acestea conţin atât fibre solubile, cât şi insolubile, ceea ce le face arma ideală împotriva tulburărilor digestive. Dar asta nu este tot ce fac fibrele în organism. În plus, ele scad nivelul glicemiei.

Fitonutrienţi – seminţele de in sunt surse de antioxidanţi, dintre care lignina este cel mai important. Acesta se transformă în intestine în substanţe care ajută la echilibrarea hormonilor sexuali feminini în organism. De altfel, unele studii arată că aceste substanţe stimulează fertilitatea feminină, reduc simptomele resimţite de femeile la menopauză şi, de asemenea, ar putea reduce riscul de cancer mamar. În plus, lignina contribuie la prevenirea diabetului de tip II.

„Seminţele de in sunt benefice pentru detoxifierea intestinală, în caz de constipaţie, în diferite boli inflamatorii intestinale, în sindromul de colon iritabil, pentru scăderea colesterolului sau în caz de infecţii urinare şi de litiază renală“, subliniază medicul de familie Ruxandra Constantina, cu competenţe în apifitoterapie, de la Clinica MedAs din Bucureşti.

Scad nivelul colesterolului

Deşi seminţele de in sunt recomandate în primul rând pentru reglarea tranzitului intestinal, specialiştii spun că aceste seminţe au un rol esenţial şi în reducerea nivelului colesterolului „rău“ (LDL).

Cum se face cura


În cazul copiilor, se recomandă administrarea uleiului din seminţe de in, care se adaugă în dietă în locul uleiului obişnuit, pentru a echilibra aportul de acizi graşi sănătoşi. Pentru copiii între 2 şi 12 ani, seminţele de in sunt eficiente mai ales pentru combaterea constipaţiei. Un exemplu oferit de experţii Centrului Medical al Universtităţii din Maryland, SUA, este: o linguriţă de seminţe de in măcinate în iaurt sau o linguriţă de ulei proaspăt de seminţe de in.

Adulţii pot lua o lingură de seminţe de in măcinate de două-trei ori pe zi sau 2-4 linguri o dată pe zi. Sau, dacă preferă uleiul din seminţe de in, se recomandă una-două linguri pe zi.

Se macină înainte de a fi consumate


„Seminţele de in, adevărate superalimente cu multiple beneficii pentru sănătate, trebuie consumate mai ales măcinate. La fel cum nucile, de exemplu, sunt protejate de coajă, seminţele de in sunt protejate şi ele, în mod natural, de un înveliş rigid, fiindcă interiorul, «miezul» este foarte sensibil la oxidare. Dacă iei seminţele de in întregi, efectul este doar asupra aparatului digestiv, fiind eliminate în aceeaşi formă în care au fost ingerate. De aceea, ele trebuie măcinate înainte de a fi administrate, dar ţinând cont că-şi pierd rapid o parte dintre proprietăţi în contact cu lumina şi cu aerul, trebuie consumate imediat după măcinare“, subliniază prof. dr. Gheorghe Mencinicopschi, directorul Institutului de Cercetări Alimentare.

Atenţie, pot interacţiona cu unele medicamente!

„S-a constatat că toate preparatele pe bază de seminţe de in, care se administrează intern, pot reduce absorbţia substanţelor din medicamente, de aceea se recomandă precauţie“, avertizează medicul de familie Ruxandra Constantina.

De altfel, specialiştii americani de la Universitatea din Maryland atrag atenţia persoanelor care iau următoarele medicamente:

Anticoagulante – acizii graşi Omega 3 din compoziţia seminţelor de in pot creşte riscul de sângerări mai ales dacă iei anticoagulante cum sunt warfarina, clopidogrel sau aspirină.

Antidiabetice – seminţele de in pot scădea considerabil nivelul glicemiei. De aceea, în cazul în care iei antidiabetice, trebuie să întrebi medicul dacă îţi este permis să consumi seminţe de in.

Anticoncepţionale – seminţele de in pot afecta nivelul hormonilor sexuali feminini şi pot modifica efectul anticoncepţionalelor orale. Aşadar, consultă medicul dacă iei astfel de contraceptive şi vrei să ţii o cură cu seminţe de in. 

Citeşte şi:

Ciocolata neagră protejează creierul de atacurile cerebrale

Un anumit compus din ciocolata neagră pare să limiteze distrugerea creierului în urma atacurilor cerebrale, prin amplificarea semnalelor care protejează celulele nervoase, susţin cercetătorii americani.

Cinci beneficii ale consumului de cireşe

Cireşele nu sunt doar fructe sănătoase, fiind unele dintre cele mai bune gustoase alimente ale sfârşitului de primăvară şi ale verii, datorită diferitelor moduri de preparare: ele pot fi adăugate lângă orice, de la produse lactate, carne de porc, consumate crude sau fierte pentru a face sos sau suc.

9 secrete îndulcite cu miere pentru o piele mereu tânără

Cămara noastră este plină de bunătăţi care au şi alte proprietăţi, nu doar acelea de a ne încânta papilele gustative şi de a da un plus de savoare mâncării. Oţetul, bicarbonatul de sodiu şi mierea sunt ingrediente preţioase în tratamentele naturiste uşor de pregătit în casă.

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:

citeste totul despre: