Cinci beneficii ale consumului de cireşe

Cinci beneficii ale consumului de cireşe

Cireşele pot fi consumate în numeroase moduri. FOTO: Culinar.md

Cireşele nu sunt doar fructe sănătoase, fiind unele dintre cele mai bune gustoase alimente ale sfârşitului de primăvară şi ale verii, datorită diferitelor moduri de preparare: ele pot fi adăugate lângă orice, de la produse lactate, carne de porc, consumate crude sau fierte pentru a face sos sau suc.

Site-ul de ştiri foxnews.com prezintă un număr de minim cinci beneficii aduse de cireşe organismului nostru.

1) Cireşele diminuează durerile de artrită

Celor care suferă de artrită şi gută le este recomandat să adauge cireşe la dieta lor, pentru că reduce durerea intensă asociată cu aceste boli. Excesul de acid uric în sânge este cauza durerilor chinuitoare care provoacă umflăturile, inflamaţiile şi sensibilitatea crescută.

Prin consumul a cel puţin două ceşti de cireşe zilnic, acidul uric este redus cu 15% . Aşadar, adăugarea cireşelor în alimentaţie poate aduce un surplus de zinc.

2) Recomandate pentru prevenirea cancerului

Pigmentul roşu al cireşelor provine din flavonoide, antioxidanţi puternici care ajută în lupta împotriva radicalilor liberi din organism. Cianidina este un flavonoid din grupul antocinian care poate fi găsit în cireşe şi care ajută la menţinerea sub control a creşterii celulelor canceroase.

3) Reglează somnul

Pentru cei care au probleme cu somnul, un pahar cu suc de cireşe  sau o tartă cu cireşe sunt recomandate înainte de a merge la culcare. Cireşele conţin melatonină, un hormon care că ajută să vă simţiţi somnolent. Astfel, un pahar de suc de cireşe poate fi considerat un supliment de melatonină.

 

4) Bune pentru circulaţia sângelui

Cireşele sunt o sursă excelentă de potasiu, care ajută la reducerea tensiunii arteriale, prin eliminarea excesului de sodiu din corpul nostru. Consumul de cireşe ajută la menţinerea unui raport echilibrat între potasiu şi sodiu, prevenind hipertensiunea. O cană de cireşe are aceeaşi cantitate de potasiu ca o banană ceea ce îl face un substitut de care putem ţine cont.

5) Te ajută să rămâi în formă

Consumul de cireşe te ajuta să pierzi din greutate şi să rămâi în formă. O ceaşcă de cireşe conţine 100 de calorii şi peste 3 grame de fibre. Conţin multe vitamine din complexul B, cum ar fi tiamina, riboflavina şi vitamina B6, aceste vitamine fiind esenţiale pentru transformarea nutrienţilor în energie.

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:

citeste totul despre: