Cele mai eficiente remedii pentru bolnavii de Alzheimer, descoperite de cercetătorii britanici

Ceaiul verde conţine o substanţă care opreşte mecanismul de evoluţie a bolii Alzheimer

Substanţele chimice care se găsesc în mod natural în ceaiul verde şi în vinul roşu ar putea opri evoluţia maladiei Alzheimer, susţin oamenii de ştiinţă britanici.

În ultimii ani, oamenii de ştiinţă au reuşit să identifice mecanismele de instalare şi de evoluţie a maladiei Alzheimer – proteinele se acumulează în anumite zone ale creierului, unde se ataşează de celulele cerebrale pe care, ulterior, le sufocă.

Vestea bună este că specialiştii de la Universitatea Leeds, din Marea Britanie, au reuşit să blocheze aceste mecanisme cu ajutorul substanţelor din compoziţia ceaiului verde şi a vinului roşu. Deocamdată, tratamentul inovator este în stadiu de experiment, fiind nevoie de cercetări îndelungate asupra oamenilor pentru a confirma cercetările.

Este vorba despre substanţa EGCG (epigallocatechin gallate) din ceaiul verde şi despre resveratrolul din vinul roşu. Ambele s-ar putea regăsi, în viitor, într-un tratament eficient pentru încetinirea progresiei maladiei degenerative care afectează tot mai multe persoane cu vârste cuprinse între 50 şi 80 de ani.

În cadrul studiului de laborator, cercetătorii britanici au obţinut „bile“ de amiloid (acumulări de proteine similare celor care se formează în creierul bolnavilor de Alzheimer), pe care le-au adăugat în ţesuturi cerebrale umane şi animale. „Atunci când am folosit extracte din ceai verde şi din vin roşu, bilele de amiloid nu au mai agresat celulele nervoase din ţesutul cerebral“, a explicat profesorul Nigel Hooper, coordonatorul cercetării, de la Facultatea de Ştiinţe Biologice, din cadrul Universităţii Leeds.

Boala Alzheimer avansează lent timp de 10-15 ani

Descoperirea cercetătorilor britanici este cu atât mai importantă cu cât numărul îmbolnăvirilor de Alzheimer este în continuă creştere în întreaga lume.

În România, aproximativ 200.000 de persoane suferă de maladia Alzheimer, estimează Societatea Română Alzheimer. Deşi manifestările evidente încep să se facă simţite de-abia în jurul vârstei de 60 de ani, boala degenerativă începe să se instaleze mult mai devreme.

„Doar patru-cinci cazuri dintr-o mie se diagnostichează în stadii incipiente ale bolii. Demenţa Alzheimer este cu atât mai dificil de depistat în această fază cu cât boala debutează tot mai devreme, chiar în jurul vârstei de 45-50 de ani“, explică medicul primar gerontolog Adrian Stănescu, managerul spitalului privat pentru bolnavii de Alzheimer Oxxygene Alzheimer Center, din Bucureşti.

Viață sănătoasă